به گزارش یزد فردا ، محمدرضا علمدار یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان اینکه تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از مهمترین اقدامات برای، توسعه و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان است اظهار داشت: تشکیل کارگروه و اقدامات حمایتی از تولید و واحدهای تولیدی صنعتی استان موجب شده تا رتبه خوبی را در این زمینه کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای شکوفایی و توسعه واحدهای تولید و صنعتی استان تداوم دارد و پیگیر مشکلات واحدها تا حل کامل آن هستیم ادامه داد: با بازگرداندن واحدهای نیمه فعال و بهره‌برداری از ظرفیت کامل تولید این واحدها می‌توانیم شکوفایی اقتصادی را نیز شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد با بیان اینکه 32 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در چهارمین استان صنعتی کشور تشکیل شده عنوان کرد: حاصل این کارگروه‌ها تصمیم‌گیری درباره یک‌هزار و 711 پرونده بوده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی استان افزود: یکی از خروجی‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تصویب پرداخت تسهیلات تکلیفی به واحدهای زیر 100 نفر نیروی کار و تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا بوده است که استان در این زمینه در جایگاه پنجم قرار دارد.

علمدار یزدی با بیان اینکه باید در استان در این خصوص به رتبه بالاتری برسیم تصریح کرد: در این مدت در حدود 500 کمیته تخصصی و کارشناسی برای حل مشکلات صنایع استان تشکیل شده و نتیجه برگزاری این نشست‌ها یک‌هزار و 855 مصوبه بوده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 80 درصد از مصوبات کارگروه مربوط به بانک‌ها و مشکلات واحدهای تولیدی استان بوده است اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری بانک‌ها بخش عمده‌ای از مصوبات کارگروه عملیاتی و اجرایی شده و مابقی مصوبات نیز در دست اجراست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا