مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: دهه وقف فرصتی برای معرفی آثار و برکات وقف به ‏جامعه است.‏

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده ظهر روز گدشته در اولین جلسه دهه وقف گفت: این دهه فرصتی برای معرفی آثار و برکات وقف به جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن تاکید بر تعامل با دیگر دستگاه ها جهت برگزاری برنامه های دهه وقف افزود: باید فعالیت های اوقاف و کارکرد ها و آثار و برکات وقف را به جامعه معرفی نماییم.

وی استفاده از ظرفیت این دهه را یادآور شد و اظهار داشت: بهترین تبلیغ برای سنت حسنه وقف اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش ، معرفی وقف های احیا شده و تلاش هرچه بیشتر در جهت احیا رقبات وقفی است.

زارع زاده همچنین افزود: ورود خیرین در جهت احیا موقوفات گذشتگان ارزشی کمتر از وقف کردن ندارد و باید در این زمینه نیز برنامه ریزی صورت پذیرد.

وی همچنین بر تبلیغات و اطلاع رسانی به عنوان رکن مهم دهه وقف اشاره کرد و افزود: نشست با گروه های اجتماعی مرجع مانند روحانیون و فرهنگیان نیز سطح اعتماد عمومی به نهاد وقف را افزایش خواهد داد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمود میرجلیلی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد مطالبی را در جهت اسیب شناسی هفته وقف سال قبل بیان نمود و دیگر اعضا نیز به بحث و تبادل نظر در این رابطه پرداختند.

گفتنی است دهه وقف از روز 27 صفر هفتم آذر ماه آغاز و  با شعار همه واقف باشیم تا 16 آذر ماه ادامه خواهد داشت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا