یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد رئيس پليس فتا استان در خصوص خريدهاي اينترنتي نکاتي را به شهروندان يادآور شد. 
 به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين رضايي" خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به پيشرفت تکنولوژي و تسريع در روند امور روزمرگي، عموم مردم خريدهاي خود را نيز از طريق اينترنت انجام داده که به طبع مسبب شکل گرفتن شغل هايي نيز در کنار اين موضوعشده است.
وي گفت: روند خريد اينترنتي به اين صورت مي باشد که مشتريان پس از انتخاب محصول، آن را در سبد خريد مجازي خود قرار مي دهند که در حال حاضر سايت هاي فروش مجازي، سبد خريد را حتي تا مراجعه بعدي محفوظ نگه مي دارند و افراد با نام کاربري و رمز عبور خود مجددا مراجعه و سبد خريد خود را تکميل مي کنند. 
سرهنگ رضايي از شهروندان خواست: از فروشگاه هاي داراي نماد اعتمادالکترونيک که مورد تاييد مرکز توسعه و تجارت الکترونيک هستند خريد کنند.
وي با بيان اينکه کاربران همواره براي خريد محصول از چند فروشگاه اينترنتي استعلام قيمت بگيريد و قيمت ها را مقايسه کنيد تا بهترين خريد را به دست آورند افزود: هيچ گاه از ايميل کاري و اصلي خود براي عضويت استفاده نکنيد. 
اين مقام انتظامي گفت: هرگز به تبليغات تورهاي مسافرتي بسيار ارزان قيمت که در سايت ها مشاهده مي کنيد اطمينان نکنيد و قبل از دريافت بليط، هزينه اي پرداخت نکرده و حتي الامکان به صورت حضوري اين کار را انجام دهيد.
سرهنگ رضايي ادامه داد: هرگز به شرکت هاي ارائه دهنده خدمات بيمه اي که خدمات بسيار ويژه و ارزان انجام مي دهند، اعتماد نکنيد و حتما پس از بررسي به دفاتر آنها مراجعه نماييد و مجوز آنها را بررسي کنيد.
رئيس پليس فتا استان يزد در خاتمه افزود: اگر چه ثبت قانوني شدن دليل بر قانوني عمل کردن نيست، سعي کنيد از فروشگاه هايي که آدرس و تلفن خود و همچنين شماره ثبت خود را روي سايت قرار مي دهند، استفاده کنيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا