یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد رئيس پليس فتا استان گفت: افرادي سودجو در فضاي مجازي با ترفند کمک به نيازمندان و انجام فعاليت هاي خيرخواهانه، دست به کلاهبرداري مي زنند. 
 به گزارش خبرنگار واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "حسين رضايي" اظهار کرد: با توجه به ايام ماه مبارک رمضان شاهد افزايش فعاليت هاي خيرخواهانه به نفع ايتام، نيازمندان، زندانيان و... هستيم، که متاسفانه برخي افراد سودجو با استفاده از اين فرصت در فضاي سايبر اقدام به جمع آوري کمک تحت عنوان اين افراد مي کنند در حالي که کمک هاي جمع آوري شده هيچ گاه به دست نيازمندان نمي رسد.   
وي ادامه داد: مجرمان سايبري در ماه مبارک رمضان با انتشار تصاويري از کودکان بيمار و ... در شبکه هاي اجتماعي تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحريک کرده تا بتوانند برنامه هاي مجرمانه خود را پيش ببرند. 
رضايي افزود: حتي احتمال دارد درگاه هاي بارگذاري شده در سايت هاي دروغين خيريه ها، فيشينگ(درگاه جعلي) باشد، لذا کاربران دقت داشته باشند تا با انگيزه فعاليت هاي خيرخواهانه در راستاي رفع مشکلات نيازمندان در دام فيشرها نيفتند. 
سرهنگ رضايي گفت: از اين رو به شهروندان توصيه مي شود حتما براي کمک به نيازمندان و ايتام به موسسات شناخته شده و داراي مجوز مراجعه کنند و فريب پيام ها و سايت هاي جعلي را نخورند.
رئيس پليس فتا استان از همشهريان و هموطنان خواست؛ در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس  Cyberpolice.ir يا با شماره تلفن هاي 0352183749 بخش تماس با ما گزارش کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا