یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- يزد- رئيس پليس پيشگيري استان گفت: 30 درصد از سرقت هاي داخل خودرو به علت بازبودن درب خودرو و 27درصد به علت پايين بودن شيشه خودرو انجام شده است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، سرهنگ "حسن سلطاني" با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري، وضعيت پيشگيري از جرائم در سطح انتظامي استان و اقدامات و عملكرد اين فرماندهي در مهار و كاهش جرائم به خصوص سرقت را نسبت به مدت مشابه سال قبل مثبت ارزيابي كرد.
وي، با بيان اينکه در سال 94 نسبت به سال گذشته 17 درصد كاهش سرقت داشتيم افزود: با توجه به تلاش خوب و اقدامات مؤثر پيشگيرانه پليس استان، سرقت ها به خوبي در سطح استان کنترل شده است.
سلطاني با بيان اينکه تاکنون هيچ مورد سرقت مسلحي در سطح استان اتفاق نيفتاده است گفت: در سرقت هايي که باعث ناامني مي شد مثل سرقت به عنف، شاهد کاهش 50 درصدي نيز هستيم.
سرهنگ سلطاني گفت: اموال مسروقه از داخل خودرو بيشتر شامل اسناد و مدارك، وجوه نقد، دسته چك، راديوضبط، فلش مموري و موبايل مي باشد که 30 درصد اين سرقت ها به علت بازبودن درب خودرو و 27درصد به علت پايين بودن شيشه خودرو انجام شده است.
رئيس پليس پيشگيري استان در اين زمينه نيز توصيه هايي به شهروندان ارائه داد کرد و گفت: اسناد، مدارك، وجه نقد، دسته چك و ساير اشياء باارزش و قيمتي را در معرض ديد و داخل خودرو قرار ندهيد.
سرهنگ سلطاني افزود: در صورتي كه وجوه نقد و يا وسايل با ارزش را داخل خودرو حمل مي كنيد و احتمال مي دهيد كه تحت تعقيب هستيد آينه خودرو را طوري تنظيم كنيد كه شماره پلاك اتومبيل تعقيب كننده را ببينيد و سريعاً با پليس 110 تماس بگيريد.
وي از شهروندان خواست؛ اتومبيل خود را به قفل مركزي، دزدگير، ساير لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعويض چرخ يا برطرف کردن نقص فني اتومبيل در ابتدا از قفل بودن درب ها و بالابودن شيشه ها اطمينان حاصل کنند.
رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان يزد در پايان يادآور شد: شهروندان هنگام تردد به مراكز تجاري و تفريحي از پاركينگ هاي عمومي و مجاز جهت پارك خودرو استفاده کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا