سهامداران شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درمجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام این شرکت، با افزایش سرمایه

 
چادر ملو از 17 هزار 100 میلیارد ریال به 35 هزار میلیارد ریال، طی دو مرحله موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار ما، در مجمع فوق العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که صبح روز سه شنبه در سالن تلاش برگزار شد نزدیک به 93 درصد از سهامداران حضور یافتند که افزایش سرمایه این شرکت به تصویبصاحبان سهام رسید . این لفزایش سرمایه در دو مرحله شامل ابتدا  از مبلغ 17,100 میلیارد ریال به مبلغ 28,215 میلیارد ریال در سال جاری و از محل آوردۀ نقدی و تبدیل مطالبات حال شدۀ سهامداران و در مرحلۀ دوّم ، از مبلغ 28,215 میلیارد ریال به مبلغ 35,000 میلیارد ریال ، حداکثر ظرف مدت دو سال انجام خواهد شد .
بر اساس گزارش ارائه شده در این مجمع، افزایش سرمایه شرکت  بمنظور تکمیل  چندین طرح در حال اجرا شامل طرح احداث کارخانه احیاء مستقیم و فولاد ثامن چادرملو در همین مجتمع با ظرفیت تولید  سالیانه 1 میلیون تن فولاد و قابل ارتقاء تا 3/1  میلیون تن و همچنین تولید 6/1 میلیون تن آهن اسفنجی  در کارخانه احیاء و پیش بینی سرمایه گذاری 18  هزارو 372 میلیارد ریال .
ساخت و راه اندازی واحد بخار نیروگاه  سیکل ترکیبی اردکان است ، با ظرفیت 500 مگاوات با هدف تامین برق مورد نیاز طرح های فولاد و احیاء و سایر صنایع مستقر در مجتمع گندله سازی اردکان که تاکنون بهره برداری از دو واحد گازی آن آغاز شده با پیش بینی سرمایه گذاری  13 هزارو 698 میلیارد ریال
طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی مجتمع اردکان از 4/3 میلیون تن فعلی به 4 میلیون تن برای تامین گندله مورد نیاز واحد احیاء و فولاد ثامن،ارفع و غدیر ایرانیان و با پیش بینی سرمایه گذاری 905 میلیارد ریال .
طرح اجرای شبکۀ فاضلاب شهر اردکان و تصفیه آن بمنظور تامین آب مصرفی برای فرآیند عملیات تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد در واحدهای تولیدی صنعتی مجتمع ، با پیش بینی سرمایه گذاری 1 هزار و 939 میلیارد ریال اعتباربوده است .
 همچنین علاوه بر اجرای  این طرحها ، بابت جبران مخارج سرمایه گذاریهای انجام شده درشرکت های سرمایه پذیر
خود از جمله :
- شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس ؛
- شرکت آهن و فولاد ارفع ؛
- شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان ؛
- شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه ؛
- شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر ؛
- شرکت کاوند نهان زمین ؛
- شرکت نوین الکترود اردکان ؛
- شرکت احداث صنایع و معادن سرزمین پارس «پامیدکو» ؛
و شرکت تأمین سرمایه امید ؛
مبلغ  6  هزارو 155   میلیارد ریال برآورد سرمایه  گذاری کرده است .

مهندس نوریان مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو پس از بیان گزارش افزایش سرمایه در جمع سهامداران با اشاره به اینکه مدیران چادرملو همواره در جهت توسعه فعالیت های این شرکت  با هدف ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی گام برداشته اند تاکید کرد: به پشتوانه و اعتماد سهامداران و ایمان به تلاش کارگران ، متخصصان و کارشناسان خود  و با توکل خداوند متعال ، همچون گذشته  قصد داریم تا یکبار دیگر  اراده پولادین خود را در جهت تحقق توسعه پایدار و تکمیل زنجیره تولید نشان دهیم .
 یادآوری می شود، کانسار چادرملو در قلب کوير مرکزي ايران و در 180 کيلومتري شمالي شرقي شهر يزد واقع شده و
با  400 میلیون تن ذخیره زمین شناسی یکی از بزرگترین معادن سنگ آهن کشور است در پنج خط تولید مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو سالانه بالغ بر 10.5 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و حدود یک تا 1.5 میلیون تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید می‌شود که از این میزان 3.5 میلیون تن کنسانتره در کارخانه گندله‌سازی اردکان به گندله تبدیل میگردد. و باقی مانده آن  به شرکت‌های فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان و دیگر واحد های فولاد سازی کشور عرضه می شود  .
کارخانه گندله سازی اردکان نیز در 25 کیلومتری غرب اردکان، از جمله واحد های فعال شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است که  سالانه 4/3 میلیون تن گندله تولید می کند .
 
روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا