ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از بالا بودن زیرساخت های فرهنگی توجه به کار وتلاش در استان یزد خبرداد.

ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از بالا بودن زیرساخت های فرهنگی توجه به کار وتلاش در استان یزد خبرداد.

     دکتر سازگار نژاد؛معاون وزیرتعاون،کارو رفاه اجتماعی و ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوردر جلسه ای با استاندار یزد گفت:زیرساخت های فرهنگی توجه به کار و تلاش در استان یزد بسیار بالاست و از سوی دیگر بخش خصوصی نیز در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای بخوبی عمل کرده واز توانمندی های بالایی برخوردار است.

سازگار نژاد افزود:می توان با هماهنگی با اتاق بازرگانی،اصناف وتعاون،نظام مهندسی و تشکل صنفی آموزشگاههای آزاد و با تشکیل کنسرسیوم و رویکرد بخش غیره دولتی یک فرصت جهت تغییر با نگاه هوشمندانه ایجاد نمود.

ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه خاطرنشان کرد آموزشهای مهارتی به کمک قوای IT و ICT می توانند به عنوان دو عنصر مکمل درارتقاء و پایداری نیروی انسانی بازارکار و ایجاد یک منطق اجتماعی ،در قالب یک تیم کاری در مسیر توسعه قرار گیرند.

میرمحمدی استاندار یزد نیز در این نشست به رویکرد دولت در تقویت بخش خصوصی اشاره کرد وگفت:باید با نگاهی مشترک در دستگاههای اجرایی و همچنین اهمیت حلقه های اتصال،از جمله آموزش،فرهنگ و مهارت نسبت به اشتغال پایدار وهمراستا با نیاز بازار گام برداشت.

استاندار یزد افزود:آموزشها در کشور پراکنده است و باید متمرکز وتکمیلی شود ونیز نظام آموزشی باید به گونه ای عمل کند که فارغ التحصیلان ،نیروهایی کاردان،متخصص و دارای مهارت باشند.

محمدامین سازگار نژاد در پایان با اشاره به اینکه آموزشهای فنی و حرفه ای باید از حالت سکون و بدون بهره برداری اقتصادی در بخش دولتی خارج شده و  مباحث اجرایی آن به بخش غیره دولتی واگذار شود گفت:درسال1395 ضمن ایجاد زیرساخت هایی جهت رشد بخش خصوصی ،الزام تمامی حرفه ها و شاغلین بخشهای صنعت و مخصوصاً بخش گردشگری و توریسم در استان به داشتن صلاحیت حرفه ای که سازمان آموزش فنی وحرفه ای صادر میکند دردستور کار است تا باتدبیر مرحله اجرا درآید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا