یزدفردا"اولین و تنها شبکه اجتماعی طراحی لوگو در دنیا با ابتکار جوانان ایران زمین راه اندازی شد.

لوگو، آرم و نشانه معرف هویت و شخصیت یک مجموعه و یا هرگونه فعالیتی هستند. لوگو چهره و منظر هر برند  نظام خدمات، شرکت، فروشگاه و نظایر آنست بنابراین از اهمیت زیادی برخوردار است. لوگو ابتدایی ترین نیاز هر شرکت و یا محصول به حساب می آید، بطور متوسط در ایران برای هر شرکت بین 1 تا 10 اتود و در  سایرکشورها با توجه به جایگاه آن شرکت از 1 تا 1000 آرم و لوگو طراحی می شود.با توجه به اینکه هر شرکت نیز به نوبه خود دارای محصولات مختلفی است برای این محصولات نیز لوگوهای مختلفی قابل طراحی است.

به گفته مهدی صالح زاده، فقدان شبکه اجتماعی اختصاصی طراحی لوگو در دنیا باعث شده تا ایده ایجاد یک چنین شبکه اجتماعی به ذهن وی خطور کند. کاربران در این شبکه اجتماعی طراحي لوگو می توانند بصورت کاملا رایگان ثبت نام کنند، لوگوهای خود را انتشار دهند، بازخورد طراحی لوگوی خود را در جامعه ای متشکل از متخصصین دریافت نموده، بین اتودهای مختلف خود نظرسنجی و بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

طراح شبکه اجتماعي LogoWow افزود: از ويژگي های این شبكه اجتماعي امكان جستجوی پيشرفته در بين بيش از شش ميليون لوگوی به اشتراک گذاشته شده از سراسر دنيا در بیش از 25 زبان  ودر بیش از 100 دسته مختلف مي باشد وقابلیت جستجو و الهام پذیری از نام لوگوها، توضیحات، تگ وهشتگ های آنها برای تمامی کاربران وجود دارد.

این شبکه اجتماعی از منظر تاریخی نیز جامع ترین بانک اطلاعاتی به حساب می آید چرا که  با دارا بودن بانک اطلاعاتی از لوگوهایی با بیش از 150 سال قدمت بهترین فرصت را برای مطالعه لوگوها  طی سالیان و دهه های مختلف وآشنایی با روند طراحی و ریدیزاین لوگو های مطرح در سالهای گوناگون با توجه به شرایط مختلف مثل جنگ جهانی فراهم می آورد. مطالعه  تغییرات لوگوها در سالهای مختلف، تفاوت های آنها با یکدیگر و تغییراتی که برای بهتر شدن آنها انجام شده است می تواند برای طراحان گرافیک کمک به سزایی داشته باشد.

طراح اولین شبکه اجتماعی لوگو، از ویژگی های دیگر این شبکه اجتماعی را برخورداری از بزرگترین بانک اطلاعاتی آرم و لوگو در جهان، امکان ارتباط آسان جهت تبادل نظر با متخصصین سراسر دنیا در حوزه خلق برند ،  امکان استفاده از خدمات به صورت کاملا رایگان و قابلیت آپلود نامحدود لوگو برای هر کاربر برشمرد.

وي هدف از راه اندازی  اين شبكه اجتماعي را ايجاد بزرگترين بانك اطلاعاتي طراحي لوگو براي نسل كنوني و آيندگان دانست كه مي تواند الهام بخش بسياري از فعالین این عرصه باشد. در طول تاريخ لوگوهاي زيادي خلق شده و به دست فراموشي سپرده شده اند که مي توانست منبعی الهام بخش و  زمینه پيشرفت بسياري را فراهم آورد؛ به عنوان مثال در سال ١٩٨١ ميلادي ٣٠ هزار طرح لوگو جدید براي كمپاني Sony ارسال شد كه از اين ٣٠ هزار نشانه تنها ٣ عدد از آنها باقي مانده است؛ در صورتی که اگر این لوگوها در اختیار متخصصین قرار می گرفت می توانست منبعی غنی برای مطالعه و تحقیق در لوگوهایی با شرایط یکسان باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا