یزدفردا: معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: تئاتر هنری انسان‌ساز است كه منجر به شكوفايي خلاقیت‌ها می‌شود.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " شامگاه يكشنبه 27 دی‌ماه آئين اختتاميه سي و چهارمين جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر استاني با حضور معاون وزير و سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از پيشكسوتان و هنرمندان استان در تالار فرهنگ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد برگزار شد.
«محمدعلي طالبي» در اين آئين ضمن تبريك آغاز اجرايي شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه عليه جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: با حمایت‌هایی كه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان از هنر تئاتر داشته و خواهد داشت آينده روشن و درخشاني را براي اين هنر در استان شاهد خواهيم بود.
وی اظهار اميدواري كرد تا با در نظر گرفتن پیشرفت‌های مطلوبی که در این حوزه صورت گرفته، زمینه افتخارآفرینی استان در عرصه تئاتر کشور فراهم شود.


نیازهای زیرساختی تئاتر کشور فراهم می‌شود


معاون وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: با تلاش وزارت ارشاد شاهد رشد کمی و کیفی هنرهای نمایشی در کشور هستیم.
«حسین نوش‌آبادی» بابیان اینکه این رشد تئاتر در کشور هنوز کافی نیست، تصریح کرد: باید نیازهای زیرساختی تئاتر در کشور فراهم شود.
وی در ادامه بابیان اینکه مسئولان عالی‌رتبه کشور به هنر توجه جدی دارند، تصریح کرد: بودجه هنرهای نمایشی سال آینده افزایش حدود دو برابری خواهد داشت.
وی به توسعه سالن‌های سینما و تئاتر در دولت تدبیر اشاره کرد و گفت: توسعه سالن‌های تئاتر و سینما در دستور کار جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی بابیان اینکه هنریک نیاز و ضرورت به شمار می‌رود، تصریح کرد: امروز یکی از بزرگ‌تریم مدافع حوزه هنر، رهبر انقلاب است.
به گفته معاون وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنریکی از ضروریات جوامع بشری است.
گفتني است در این مراسم همچنین از اصغر دشتی کارگردان صاحب سبک استان یزد تقدیر ویژه به عمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا