معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار داشت: ضروری است دانش آموزان نخبه بتوانند مسائل و مشکلات خود را به مدیران استان منتقل کنند تا شکاف به وجود آمده میان این دو قشر ترمیم شود.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا "  نشست مشترک شورای آموزش‌وپرورش استان و شهرستان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان، فرماندار یزد، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.
 «محمدعلی طالبی» در این نشست با تقدیر از تلاش و افتخارآفرینی این دانش آموزان، معلمان و مسئولان آموزش‌وپرورش اظهار داشت: بیان مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهایی به‌منظور رفع آن‌ها از سوی دانش آموزان ارزشمند است.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری در 22 سال گذشته افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته با بررسی روند مهاجرت در استان شاهد این هستیم که افراد کم‌سواد وارد استان شده و در مقابل نخبگان و باسوادانی که آموزش‌وپرورش استان برای آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند به خارج از استان مهاجرت کرده‌اند.
وی خواستار توجه جدی به این نوع آسیب‌ها شد و گفت: شرایطی که کنکور سراسری در جامعه ایجاد کرده است دانش آموزان را تک‌بعدی پرورش داده و از توانمند ساختن دانش آموزان در ابعاد دیگر جلوگیری کرده است.
طالبی بر ضرورت بهره‌گیری از استعداد دانش آموزان، برای توسعه استان تأکید کرد و ابراز داشت: اگر فعالیت‌ها را در قالب یک کارگروه و ساختار تعریف کنیم، قطعاً اقدامات پایدارتر خواهد بود و به نتایج مطلوب‌تری می‌رسیم.
وی خاطرنشان کرد: با نگاه ویژه مدیریت ارشد استان نسبت به دانش آموزان نخبه، راهکارهایی به‌منظور استفاده از توانمندی و ظرفیت اداری و غیر اداری در راستای حمایت همه‌جانبه از نخبگان و دانش آموزان المپیادی صورت خواهد گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا