یزدفردا"مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با استقرار در جامعه روستايي تحول‌آفرین ظاهر شوند و در توسعه پايدار روستاها نقش مهم و تأثيرگذار داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا " نشست آموزشي مديران صندوق‌های كارآفريني اميد و شرکت‌های دانش‌بنیان استان با حضور مشاور معاونت توسعه روستايي كشور در طرح‌های مشاركتي روستايي و مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
«هادي مقيمي» در اين نشست ضمن ارائه گزارشي از وضعيت طرح‌های مشاركتي روستاهاي استان و شرايط سرمایه‌گذاری در اين طرح‌ها اظهار داشت: استان يزد در زمينه سرمایه‌گذاری در طرح‌های مشاركتي روستايي در كشور پيشتاز است.
مقيمي با تأكيد کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در روستاها از پرداخت مالیات معاف هستند و دولت برای این شرکت‌ها تسهیلات مناسبی را در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: درصورتی‌که سرمایه‌گذاران این‌گونه شرکت‌ها 15 درصد از سرمایه اولیه را تأمین کنند، دولت تا سقف نامحدود به آن‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌کند.
گفتني است در ادامه اين نشست آموزشي ایده‌های متنوعي براي تأسيس شرکت‌های دانش‌بنیان در روستاها در قالب طرح‌های مشاركتي روستايي مطرح گرديد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا