كرسي آزاد انديشي تحت عنوان دانشجو و دانشگاه سياسي باشد يا خير؟ در مورخ 16 آذر ماه سال جاري در سالن آمفي تئاتر به همت حوزه دانشجويي فرهنگي و بسيج شهيد احمدكاظمي دانشگاه علم و هنر برگزار گرديد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا " در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی براهمیت و جایگاه آزاد اندیشی در تقویت بنیه های فکری و لزوم تشکیل کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی در جامعه به ویژه در جوامع علمی و مراکز آموزشی و با عنایت به اهداف و رسالت دانشگاه در ارتقای سطح و بنیه دینی، فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان و نیز ایجاد فضای مناسب در جهت بیان آزادانه، عاقلانه، شجاعانه و محترمانه فکر و اندیشه در دانشگاه، كرسي آزاد انديشي تحت عنوان دانشجو و دانشگاه سياسي باشد يا خير؟ مورخ 16 آذر ماه سال جاري در سالن آمفي تئاتر دانشكده فني مهندسي و علوم دانشگاه علم و هنر به همت حوزه دانشجويي فرهنگي و بسيج شهيد احمدكاظمي برگزار گرديد.

در ابتداي برنامه داور اين كرسي، ضمن تبين كلي بحث گفت: دانشجوی سیاسی مطلوب در نظام اسلامی، به کسی اطلاق می شود که در دانشگاه به درجه بالایی از بینش و درک سیاسی رسیده، در قبال سرنوشت خود، جامعه و مسائل سیاسی، حساسیت لازم را داشته باشد و در ادامه از دانشجويان موافق و مخالف دعوت به ايراد سخنراني كرد، كه كليات بحث هاي انجام گرفته بين موافقين و مخالفين بدين شرح بود:

_ مشارکت سیاسی، یکی از مهم ترین و اساسی ترین مطالبات دانشجویی کشور است.

_ مهم‌ترین و اساسی ترین خواست دانشجوی سیاسی، مشارکت سیاسی در انتخاب شايسته مسولين كشور است

_ آزادی بیان و شرکت در تشکل های فعال سیاسی و نقد و ارزیابی عملکرد نهادها، مسئولین و ساختار حکومتی از جمله وظايف دانشجوي سياسي است.

_ لزوم تفکیک میان دو مفهوم «سیاست‌گری» و «سیاست‌بازی» و....

لازم به توضيح است اين مراسم متقارن با روز بزرگداشت 16 آذر (روز دانشجو) بود كه دانشجويان با استقبال خوبي در اين كرسي آزاد انديشي شركت كردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا