استاندار یزد بابیان اینکه طبق آمار، استان یزد در دولت قبل تنها ۲۱ درصد از اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور وقت را جذب کرده است، اظهار داشت: اینکه چرا در سطح کشور، مسئولان استان این‌قدر ضعیف عمل کرده‌اند مشخص نیست.

پایگاه خبری یزدفردا "استاندار یزد در جلسه شورای برنامه‌ریزی "مدیران استان جنب و جوش بیشتری داشته باشند

 به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "استاندار یزد تأکید کرد: اینکه توقع داشته باشید فقط استانداری پیگیر کار‌ها و برنامه‌ها باشد صحیح نیست، بلکه لازم است مدیران جنب‌وجوش و فعالیت بیشتری از خود به نمایش بگذارند.

  ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد روز سه‌شنبه 3 آذرماه به ریاست استاندار و دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد و با حضور مدیرکل دفتر پیگیری معاونت اجرایی و دبیر سفرهای استانی رئیس‌جمهور، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، معاونان استاندار، مسئولان سازمان مدیریت و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن زنده‌یاد حمیدیا تشکیل شد. 

سید محمد میرمحمدی در این جلسه ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: مدیران استان توجه داشته باشند تا از انجام کارهای نمایشی و برنامه‌هایی که جز هزینه برای مردم دستاوردی ندارد، دوری کنند. 

وی در ادامه با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر بررسی ظرفیت‌های قانون بودجه برای تأمین اعتبارات موردنیاز آموزش‌وپرورش اظهار داشت: قانون بودجه ظرفیت بالایی برای کمک به آموزش‌وپرورش دارد که باید شناسایی و بررسی شود. 

میرمحمدی، شفاف‌سازی در امور و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان را خواستار شد و تصریح کرد: لیست مدارس به تفکیک مدارس قابل‌استفاده، مدارس نیاز به بازسازی، مدارس غیرقابل استفاده و مدارس نیمه‌تمام احصا شود تا برنامه‌ریزی‌ها با شفافیت کامل صورت گیرد. 

استاندار یزد افزود: باید بهترین مدارس را داشته باشیم چراکه نوجوانان و جوانان ما لایق بهترین فضا‌ها و بهترین امکانات برای فراگیری علم و دانش هستند. 

برنامه‌ریزی برای سفر ریاست جمهوری به استان یزد

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنانش و در رابطه با دومین دستور کار جلسه شورا مبنی بر بررسی مقدمات موردنیاز سفر ریاست جمهوری به استان یزد گفت: سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد یک فرصت ارزشمند است که هرچه آمادگی استان و برنامه‌ریزی‌های استان مطلوب‌تر باشد، سفر برکت بیشتری خواهد داشت. 

عالی‌ترین مقام اجرایی استان تأکید کرد: استان یزد از امروز پیگیر طرح‌ها و برنامه‌های استان ویژه سفر ریاست جمهوری است تا با ارائه به مسئولین کشور تا بتواند از برکات بیشتر این سفر استفاده کند. 

وی افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه طرح‌های پیشنهادی استان به ستاد سفر صورت گرفته و قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته‌شده که امیدواریم با بهره‌گیری از حمایت‌های ستاد ویژه سفر در نهاد ریاست جمهوری و مدیران دستگاه‌های اجرایی، این روند با سرعت بیشتری دنبال شود. 

استاندار یزد بابیان اینکه طبق آمار، استان یزد در دولت قبل تنها ۲۱ درصد از اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور وقت را جذب کرده است، اظهار داشت: اینکه چرا در سطح کشور، مسئولان استان این‌قدر ضعیف عمل کرده‌اند مشخص نیست. 

میرمحمدی اذعان داشت: فراهم نمودن مقدمات سفر و آماده‌سازی طرح‌ها و برنامه استان برای تصویب بخشی از کار است، اما بخش مهم‌تر تلاش برای تحقق این مصوبات است که نیازمند عزم جدی مدیران و مسئولین استان است. 

استاندار یزد در پایان از دستگاه‌های اجرایی خواست تا هوشمندانه به انتخاب طرح‌های پیشنهادی سفر ریاست جمهوری اقدام کنند و از ارائه طرح‌ها و برنامه‌های سطحی دوری نمایند. 

پروژه‌های سفر در کارگروه‌های تخصصی بررسی می‌شود

در ادامه جلسه شورا، مدیرکل پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور در خصوص مسائل اقتصادی کشور و سفر رئیس‌جمهور به یزد به ارائه سخنان خودپرداخت. 

محمدرضا صالحی در ابتدای سخنان خود بابیان این موضوع که اقتصاد ایران در سال جاری هیچ‌گاه تا این حد حتی در دوران جنگ ۸ ساله هم در مضیقه نبوده است، گفت: کاهش درآمدهای ایران در ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. 

وی بابیان اینکه دولت در دو سال گذشته توانسته است ثبات خوبی در اقتصاد کلان ایجاد کند، درعین‌حال گفت: تمرکز روی منابع دولتی، ناپایدار است. 

دبیر سفرهای استانی رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود به توافق هسته‌ای صورت گرفته بین ایران و غرب اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برجام، آزاد شدن منابع ارزی در خارج کشور و رقابتی شدن فاینانس است. 

وی، نقش شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را در دوران پساتحریم بی‌بدیل توصیف کرد و گفت که استان‌ها باید از این طریق، در جهت جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی بر اساس اولویت‌های خود اقدام کنند. 

مدیرکل پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور سپس به موضوع سفرهای استانی رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: ۱۲ سفر استانی در برنامه رئیس‌جمهور تا پایان دولت قرار دارد و برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است تا استان‌هایی که سفر آن‌ها دیر‌تر انجام می‌شود، دچار کمبود اعتبار نشوند. 

وی در ادامه تأکید کرد: رئیس‌جمهور در روز سفر به یزد هیچ مصوبه‌ای نخواهد داشت و همه طرح‌ها و پروژه‌ها پیش از سفر در کارگروه‌های تخصصی بررسی و تصویب خواهد شد. 

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه تلفنی سامد با شماره تماس ۱۱۱ گفت: از ۲۴ ساعت قبل تا ۲۴ ساعت بعد از حضور رئیس‌جمهور در یزد، سامانه سامد به استان یزد اختصاص خواهد یافت تا مردم استان یزد بتوانند مشکلات و مسائل و خواسته‌های خود را با نهاد ریاست جمهوری و دستگاه‌های اجرایی در میان بگذارند. 

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بنا نداریم تا مردم را به دنبال خودروی رئیس‌جمهور بدوانیم، تصریح کرد: با عنایت به میهمان‌نوازی مردم دارالعباده، یک مسیر کوتاه برای استقبال از رئیس‌جمهور در نظر گرفته خواهد شد. 

دبیر سفرهای استانی رئیس‌جمهور با اشاره به وعده‌های دولت قبل در سفرهای استانی، میزان کل وعده‌های داده‌شده را در 8 سال، ۲۱۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶۷ هزار میلیارد تومان معادل ۳۱ درصد از این میزان محقق شد که اگر زمان تحقق مابقی این وعده‌ها متناسب با این زمان باشد، ۱۸ سال طول می‌کشد تا همه تعهدات انجام شود. 

صالحی، میزان وعده‌های داده‌شده در سفرهای استانی یزد را مجموعاً حدود 6978 میلیارد تومان اعلام کرد و میزان تحقق آن را ۱۴۵۷ میلیارد تومان معادل ۲۱ درصد وعده‌ها عنوان نمود.

مدیرکل دفتر پیگیری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ادامه به ضوابط تصویب طرح‌های پیشنهادی استان در نهاد ریاست جمهوری پرداخت و گفت: دولت در سفرهای استانی، به بودجه استانی ورود نخواهد کرد و پروژه‌هایی را بررسی می‌کند که اولا: مجوز زیست‌محیطی داشته باشد و ثانیا: دارای ردیف ملی باشد. 

صالحی گفت: پروژه‌ها در ۴ اولویت تعریف می‌شود و سعی خواهد شد پروژه‌هایی که پیشرفت بالایی دارد، مورد تأکید قرار گیرد. 

وی در پایان از برگزاری جلسات ۳ جانبه و ۴ جانبه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، استاندار و مسئولان سازمان مدیریت به‌منظور بررسی پروژه‌ها و اعتبارات خبر داد و گفت: حضور رئیس‌جمهور در استان‌ها به‌منظور تسهیل و تسریع در پروژه‌ها است.

 

توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سفر رئیس‌جمهور

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت معاونت اجرایی رئیس‌جمهور هم در این نشست به بیان نکاتی پیرامون نحوه تصویب پروژه‌های سفر پرداخت و گفت: منابع فعلی کفاف پروژه‌های نیمه‌تمام را نمی‌دهد و لازم است برای تکمیل سریع پروژه‌های نیمه‌تمام از ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی بهره گرفته شود. 

رحمان نصر اله زنجانی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در ۲۳ سفر استانی دولت تدبیر و امید تصریح کرد که در سفر به یزد با توجه به مزیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زمینه جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی بررسی خواهد شد.

گزارش مدیرکل آموزش‌وپرورش از اعتبارات این دستگاه در سال جاری

در ابتدای این نشست نیز، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان به ارائه گزارشی پیرامون جذب اعتبارات ملی این دستگاه پرداخت و گفت: اعتبارات آموزش‌وپرورش در سال جاری نسبت به پارسال، رشد قابل قبولی داشته است. 

احمد شیرزاد در سخنان خود به اعتبارات بند د تبصره 2 محل عوارض گاز اشاره کرد و گفت که از مجموع اعتبار 5.3 میلیارد تومانی به استان یزد، 1.5 میلیارد تومان تاکنون واصل‌شده است.

شیرزاد با اشاره به اینکه بالغ‌بر 3 هزار کلاس مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی دارد، تصریح کرد: در این خصوص از مجموع اعتبار 7.7 میلیارد تومانی تاکنون 4.2 میلیارد تومان به استان تخصیص داده‌شده است. 

وی همچنین به اعتبارات مهم در خصوص تکمیل فضاهای آموزشی نیمه پرداخت و میزان آن را 2.7 میلیارد تومان اعلام کرد که این میزان نسبت به سال گذشته 3 برابر شده است. 

شیرزاد با اشاره به اعتبارات تأمین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس، میزان تخصیص آن را از مجموع اعتبار 521 میلیون تومان، 350 میلیون تومان اعلام کرد. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش به اعتبار تبصره 3 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت و گفت: 1.150 میلیارد تومان از این محل به استان تخصیص‌یافته است. 

مدیرکل نوسازی استان یزد هم در پایان سرجمع اعتبارات این دستگاه را 17.5 میلیارد تومان اعلام کرد که 6.1 میلیارد تومان از آن معادل 35 درصد تا امروز تخصیص‌یافته است. 

حمیدرضا محمدی، اعتبارات سال 93 را 12.7 میلیارد تومان عنوان کرد که 9.8 میلیارد تومان معادل 77 درصد آن تخصیص یافت.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا