سرپرست موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج (ع) استان یزد با اشاره به شایعات اخیر در مورد این موسسه گفت: مردم به هیچ وجه نگران پول‌های خود نباشند؛ نه ورشکست شدیم و نه شعباتمان در جایی تعطیل شده است

پایگاه خبری یزدفردا "به گزارش خبرنگار یزد فردا (سیما ضرغامی) : محمود عظیمی‌نیا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: اخیراً شایعات و خبرهای نادرستی در بین مردم درخصوص ورشکست شدن موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج شده است که پایه، سند و مدرک درستی ندارد و صحت خبرکذب است.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل این موسسه مالی اعتباری افزود: بر اساس سیاست بانک مرکزی در سال 91 و ترکیب چند تعاونی اعتباری توانستیم 500 شعبه در سراسر کشور داشته باشیم که 17 شعبه در استان یزد برپاست که هیچ‌کدام تعطیل و توقیف نشده است.

عظیمی‌نیا عنوان کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده از سوی این موسسه به مردم تصریح کرد: 250 فقره تسهیلات پرداخت شده است و این پول نه سوخت رفته و نه خواهد رفت.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مردم یزد در موسسه 320 میلیارد تومان است، خاطر نشان کرد: 70 درصد از این مبلغ معادل 220 میلیارد تومان در قالب تسهیلات و وام در دست مردم است.

این مسئول همچنین با اشاره به دارایی‌های این موسسه در استان و سایر شهرها ادامه داد: بر اساس مطالباتی که داشتیم و مشکلات پیش آمده، به جای پول زمین و ملک به ما داده‌اند؛ این اطمینان را می‌دهیم که در حال حاضر 1.5 برابر آنچه که مردم سرمایه‌گذاری کردند، دارایی داریم و جای هیچ نگرانی برای مردم نیست.

وی با تاکید بر اینکه همه این‌ها گویای این است که مردم پول خود را در نزد ما دارند، گفت: به دلیل مشکلاتی که وجود دارد و کمبود نقدینگی که دیده می‌شود، بانک‌هایی که در آن‌ها پول داریم نیز گاهی می‌گویند توان پرداخت پول نداریم و نقدینگی نیست.

عظیمی‌نیا تصریح کرد: حتی بانک‌های قدر و بزرگ دولتی هم اگر چند مشتری در روز پول نقد طلب کنند دیگر پولی در بانک نخواهند داشت، اما این به معنای تعطیل شدن و بروز شایعات نیست.

عظیمی‌نیا افزود: بر اساس بازرسی‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی از سیستم موسسه، از سوی کارشناسان و بازرسان اعلام شده که فعالیت ما سالم است و مشکلی وجود ندارد و به کار خود ادامه می‌دهیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا