فروشنده فیلم های مبتذل در فضای مجازی دستگیر شد

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان یزد، فردی را که در فضای مجازی اقدام به راه اندازی یک سایت غیراخلاقی و فروش فیلم های مبتذل کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ "حسین رضایی" رئیس پلیس فتا استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان داشت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارآگاهان پلیس فتا، مشخص شد که فردی با راه اندازی یک سایت غیر اخلاقی، اقدام به تهیه و فروش فیلم های مبتذل و مستهجن در فضای مجازی کرده است.

سرهنگ رضایی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام کار فنی و پلیسی، موفق به شناسایی متهم شده و پس از اخذ مجوز قضایی، وی را در منزلش دستگیر کردند.

وی ضمن اشاره به کشف یکدستگاه کیس کامپیوتر و یک عدد "هارد اکسترنال"، افزود: با انتقال متهم به اداره پلیس و بازنگری سیستم های رایانه­ای وی، مشخص شد متهم، فیلم های مبتذل و غیر اخلاقی بسیار زیادی را بر روی کامپیوتر و "هارد" خود ذخیره کرده است.

سرهنگ رضایی گفت: متهم 24 ساله در بازجویی­های اداره پلیس به راه اندازی سایت غیر اخلاقی و فروش فیلم های مستهجن در فضای مجازی اعتراف و هدف خود را از انجام این کار کسب منابع مالی، بیان کرد.

رئیس پلیس فتا استان یزد با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، خاطرنشان کرد: والدین، بر رفتار و عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند.

 پلمب و اخطار به 20 قهوه خانه و کافی شاپ در یزد

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : ماموران اداره اماکن پلیس امنیت عمومی استان یزد، 10 واحد صنفی کافی شاپ و قهوه خانه را پلمب و برای 10 واحد دیگر نیز اخطار صادر کردند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: سرهنگ "رضارضایی" رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد، گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در قالب تیم های بازرسی، از قهوه خانه ها و کافی شاپ ها در نقاط مختلف شهر یزد بازدید کردند.

رضایی افزود: در این دوره از بازدیدها 10 واحد صنفی قهوه خانه و کافی شاپ به علت نداشتن پروانه کسب و همچنین تخلفات صنفی متعدد، پلمب شده و برای 10 واحد صنفی دیگر نیز اخطاریه پلمب صادر شد.

سرهنگ رضایی با بیان این مطلب که واحدهای صنفی پلمب شده در مناطق مختلف شهر یزد می باشد، گفت:  این قهوه خانه ها و کافی شاپ ها در محدوده میدان باهنر، بلوار مدرس، نواب، دانشجو و پاکنژاد بود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت غیرمجاز قهوه خانه و یا کافی شاپ ها در سطح شهر، مراتب را از طریق تلفن 110 به اطلاع پلیس، برسانند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا