یزدفرد "فردایی"کمپین یا پویش “حمایت از بهره مندی همه مردم استان یزد از عواید معدن چادرملو”
یکی از سوالاتی که ذهن مردم شهرهای استان  و بویژه شوراهای شهر و روستا را درگیر خود ساخته  اختلاف درآمدی بین شهرهای استان یزد است .

چرا در چندین سال گذشته همه شهرهای استان به نوعی با کمبود درآمدی برای شهرداری هایشان  مواجه هستند و چرا  هیچ صنعت بزرگی  در شهرستانشان راه اندازی نشده است؟ چرا در این مورد اردکان  متفاوت تر از بقیه است و به نوعی چرا این شهر ویژه تر است ؟ چرا هرچه درآمد و سرمایه گذاری از معدن( چادرملو ) هست در شهر اردکان انجام می‌شود.

مگر فاصله اشکذر و زارچ یا مهریز و یزد به این معدن چقدر است ؟ پاسخ اما سخت نیست با نگاهی به نقشه مشخص می شود، این معدن برای همه مردم استان یزد است چون در جایی قرار دارد که فاصله آن تا دیگر شهرهای استان یزد در مقایسه با اردکان به مراتب کمتر است و حتی عوارض زیست محیطی برای آن شهرها بیشتر هم هست ،اما چرا دیگر شهرهای استان مشمول دریافت عوارض و دیگر درآمدها و یا سرمایه گذاری های این معدن نمی شوند. 

حالا چرا این همه تبعیض و بی‌عدالتی می‌شود؟ این معدن و درآمد‌ها و عوارض آن برای همه استان باید باشد نه اینکه همه اش  به اردکان داده شود تا انقدر آنجا فربه شود و دیگر شهرها با هزار مشکل روبرو باشند.

جمهوری اسلامی‌ پایه اش برعدالت است آرمان جمهوری اسلامی بر پایه قسط و عدل و پرهیز از تبعیض های ناروا است .

اما در استان دارالعباده ظلم و بی عدالتی اینچنین آشکارا صورت می‌گیرد و هیچ کس حرفی نمیزند.

خدا از شما مسوولان که نسبت به این ظلم بی تفاوت هستید نمی‌گذرد! اقای استاندار و معاونین محترم استانداری آقای رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و آقایان نمایندگان مردم در مجلس و امامان محترم جمعه واعضای شوراهای شهر و روستا ، سکوت در برابر این ظلم تاریخی گناهی نابخشودنی است بخدا که این ظلمی‌آشکار است.

پس باید به این وضعیت ناعادلانه پایان داده شود.

مدیر محترم سایت یزد فردا و دیگر سایت‌های خبری استان شما هم اگر می‌توانید که حتما می‌توانید لازم است که کمک کنید با همین قلم و با انتشار همین مطلب و بازگویی نظرات دیگر مردم .

این کار را انجام دهید.

پایه هیچ حکومتی بر ظلم پایدار نمی‌ماند. این را من نمی‌گویم ۱۴۰۰ سال پیش علی (ع) گفته اند .

و حتی پادشاهان پیش از اسلام نیز به این مساله آگاه بوده اند و حتی علم امروز مدیریت هم همین را می‌گوید .

همه می‌دانند و این یک اصل طبیعی و قانون خداوندی است.

پس برای رفع ظلم و تبعیض و بی عدالتی در استان یزد و برای بهره مندی همه مردم استان از نعمت خدادادی معدن چادرملو در سایه نظام جمهوری اسلامی‌از همین امروز اقدام شود . با راه اندازی کمپین “حمایت از بهره مندی همه مردم استان یزد از عواید معدن چادرملو”.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا