یزدفردا"مسئول کمیته بانوان شاخه جوانان حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اعتماد، انسجام و مشارکت، سه مولفه سرمایه اجتماعی هستند، به حضور زنان در عرصه های مختلف اشاره کرد و این حضور را سرمایه ای اجتماعی برای کشور دانست.

به گزارش یزدفردا، آرزو فاطمی در همایش سراسری شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی با عنوان «اعتماد ملی، سرمایه اجتماعی» که در یزد برگزار شد، گفت: سرمایه اجتماعی تبدیل منیت ها به «ما» است. تک تک کسانی که در این نشست حضور دارند، سرمایه ای اجتماعی هستند که می خواهند در عرصه های مختلف حضور فعال داشته باشند. زمانی این سرمایه کارآمد می شود که در قالب یک تشکیلات، به طور منسجم پیش برود.

او افزود: در انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی با وجود امام و اعتقاد به او، آن مقاومت ها صورت گرفت و آن مقاومت ها به خاطر سرمایه اجتماعی ای بود که در آن دوره ها شکل گرفته بود و باعث پیروزی مردم شد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی استان اصفهان با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی سه مولفه دارد، تاکید کرد: یکی آنها اعتماد است، دومی انسجام است که ما را از تعارض های طبقاتی و قومی مصون می دارد و سومین مولفه مشارکت است.

فاطمی افزود: به طور مثال گروه هایی که به کسانی که به بیمار اعتیاد هستند کمک می کنند این یک نوع مشارکت مدنی است. وقتی که در عرصه سیاسی فعالیت می کنند این یک مشارکت سیاسی است. در واقع جامعه ای که این سه مولفه را داشته باشد، دارای سرمایه اجتماعی است.

مسئول کمیته زنان شاخه جوانان حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی درمان دردهای جامعه است و جامعه مدنی را به وجود می آورد، یادآور شد: این جامعه مدنی خود، مولد سرمایه اجتماعی می شود.

او با اشاره به مرامنامه حزب اعتماد ملی، گفت: ما حزبی داریم که در آن گرد این مرامنامه جمع شده ایم. به طور مثال جایی که مرامنامه حزب اعتماد ملی به زنان می پردازد، دارد از سرمایه اجتماعی سخن به میان آورد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: زنان همان قدر که در مشارکت سیاسی حضور دارند، باید در پیروزی ها نیز سهم داشته باشند. ما در فعالیت های سیاسی شاهد این هستیم که هزینه مشارکت سیاسی برای زنان بالا است. باید از این سرمایه های اجتماعی حمایت شود و احزاب اصلاح طلب در دفاع از حق و سهم زنان پیشقدم باشند.

فاطمی افزود: مدتی بحث سهم ۳۰ درصدی زنان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که البته با مشکلاتی رو به رو بود، اما اصلاح طلبان بیایند بحث حضور ۳۰ درصد زنان در مجلس را به رسمیت بشناسند و برای حضور زنان در مجلس تلاش کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا