استاندار یزد با اشاره به ضرورت ترسیم برنامه بلند مدت 20 یا 40 ساله در حوزه گردشگری استان های منطقه پنج، تاکید کرد: اهمیت و ظرفیت گردشگری در این استان ها به گونه ای است که می بایست اقداماتی را پیش بینی و اجرا کرد .

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " سیدمحمد میرمحمدی روز جمعه 20 شهریور ماه در نشست استانداران منطقه پنج کشور در بیرجند، افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ازصنعت گردشگری به عنوان یک راه مهم برای درآمدزایی استفاده می کنند.
وی در ادامه سخنانش تامین آب برای مرزنشینان و روستائیان را ضروری دانست و تاکید کرد: در صورتیکه آب مورد نیاز شرب، کشاورزی و دامداری این عزیزان تامین نشود نمی توان در سایر موضوعات و مباحث به توفیقات مورد نظر دست یافت.
میرمحمدی تقویت زیرساخت های مرزی را از دیگر موارد بسیار مهم برای توسعه اقتصاد مرزها دانست و تصریح کرد: باید حداقل های معیشت برای مرزنشینان و مناطق مرزی فراهم شود تا بتوان در راستای ماندگاری جمیعت و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها اقدام موثرتری انجام داد.
وی قاچاق کالا را از جمله آسیب های موجود در مناطق مرزی برشمرد و اظهار داشت:استان های منطقه پنج کشور دارای ظرفیت ها وتوانمندی های بسیار خوبی در حوزه های مختلف هستند که می تواند برای توسعه اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.
وی مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه در این زمینه ها نیز مشکلاتی در استان های منطقه پنج کشور وجود دارد که برای رفع آنها نیز باید چاره اندیشی شده و راه های کارشناسی شده احصاء و به مسئولین ذی ربط در مرکز ارائه شود.
گفتنی است یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان استان های منطقه پنج کشور را تشکیل می دهند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا