شهرزاد دادگر با فیلم پانصد مثقال طلا در دهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی حضور دارد. روز اول جشنواره و در میان شور و هیجان اکران فیلم ها از او درباره حال و هوای جشنواره پرسیدیم.

چندمین بار است که به یزد سفر کردید و چه حسی دارید؟

این سومین باری است که به یزد آمده ام . اما این بار خیلی برایم متفاوت بود چون احساس می کردم مهمان ویژه یزد هستم شاید کمی خودپسندانه باشد اما احساس می کنم یزد خوشحال است از آمدن من! (خنده) چون دعوت شده ام حس ویژه ای دارم. موقع ورود هم استقبال و پذیرایی فراتر از انتظارم بود. فکر نمی کردم همه چیز اینقدر خوب و با احترام برگزار شود.

حال و هوای جشنواره به خصوص در روز اول چگونه بود؟

از کیفیت پخش نسبتا راضی بودم. جشنواره هم بسیار پرشور تر از آن بود که از روز اول انتظار داشتم. البته مسئله ای که کمی برایم ناراحت کننده بود اینکه تنها 8 فیلمساز خانم در جشنواره حضور دارند و این کمی ناامیدکننده است شاید هم کم کاری خود خانم هاست امیدوارم سال آینده حضور پررنگ تری داشته باشند.

فیلم شما 26 مرداد ماه اکران می شود چه احساسی دارید و فکر می کنید چه اتفاق خوبی می تواند برای فیلمتان بیفتد؟

بزرگترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که فیلم من بتواند با مخاطبان ارتباط بگیرد و مخاطبان آن چیزی که من دنبالش بودم را از فیلم دریافت کنند. اگر آن حس و حالی که برای دو کاراکترم در نظر گرفتم را حس کنند ویژه ترین اتفاق است.

در طول جشنواره، هنرمندان و سینماگران یزد و کشور در زمان اکران فیلم ها کنار هم هستند فکر میکنید این جمع های جوانان علاقه مند به سینما چه خروجی می تواند داشته باشد؟

اولین چیزی که باید یاد بگیریم زبان جشنواره است. یعنی از همان لحظه اول سعی کنی با آدم ها ارتباط بگیری در مورد فیلم ها حرف بزنی در همین حال تلاش کنیم دوستان جدیدی پیدا کنیم. در سینمای کوتاه آدم های زیادی نیستیم پس خودمان باید هوای خودمان را داشته باشیم. این محفل ها بهترین فرصت است برای اینکه دوستان تازه ای پیدا کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا