آمار پروازي فرودگاه بين المللي شهيد آيت ا... صدوقي يزد در سال 93 نسبت به سال 92 از رشد 1/4 درصدي برخوردار گرديد. به گزارش روابط عمومي اداره كل فرودگاههاي استان يزد وطن‌خواه مدير كل فرودگاههاي استان ، با اعلام اين خبر اضافه كرد در سال 93 تعداد 553812 نفر مسافر در قالب 4844 پرواز از طريق فرودگاه بين المللي شهيد آيت ا... صدوقي يزد اعزام و پذيرش شده اند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ، رشد 7/17 درصدي را به خود اختصاص مي‌دهد. وي همچنين اظهار داشت عليرغم مشكلات ناشي از محدوديت در تعداد ناوگان شركتهاي هواپيمايي ، در سال گذشته نه تنها پروازهاي اين فرودگاه كاهش نداشته بلكه از رشد مثبتي نيز برخوردار بوده است.

وطن‌خواه به ميزان بار حمل شده توسط ناوگان هوايي اشاره كرد و افزود طي اين مدت 4051 تن بار از طريق اين فرودگاه جابجا شده كه نسبت به سال قبل از رشد 1/7 درصدي را نشان مي‌دهد.

وي با اشاره به تغييرات صورت گرفته در توزيع پروازها در سال جديد افزود از ابتداي سال جديد تعدادي از پروازها به اوقات ميانروز منتقل شده كه مورد نظر و درخواست مردم بوده و امكان انتخاب را براي مسافران بيشتر ميسر مي‌نمايد. همچنين از ابتداي سال 94 يك سورتي پرواز در مسير يزد – بندرعباس – يزد به پروازهاي فرودگاه شهيد آيت ا... صدوقي اضافه گرديده است و انتظار مي‌رود براساس مذاكرات بعمل آمده با شركت‌هاي هواپيمايي از اوايل ارديبهشت ، تعداد 4 پرواز در مسير تهران – يزد – تهران نيز اضافه شود.

در حال حاضر فرودگاه بين المللي شهيد آيت ا... صدوقي يزد ، در زمينه انجام پروازهاي داخلي ، جايگاه هشتم را به خود اختصاص داده است و بطور متوسط 130 پرواز در هفته توسط 9 شركت هواپيمايي به هفت مقصد داخلي و خارجي در اين فرودگاه انجام مي‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا