معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری در جریان بازدید از دانشگاه یزد، برای تأمین نیمی از هزینه احداث کتابخانه مرکزی این دانشگاه قول مساعد داد.

دکتر محمدحسین امید با اشاره به طرح جامع توسعه دانشگاه یزد، احداث کتابخانه مرکزی به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع را از نیازهای اساسی این مجموعه دانست و افزود: وزارت علوم آمادگی دارد ۵۰ درصد از هزینه احداث آن را بر عهده بگیرد و ۵۰ درصد مابقی ازمحل جذب کمک های خیرین تأمین شود.

معاون اداری و مالی وزیر علوم هدف از انجام این بازدید که به طور غیررسمی انجام شد را آشنایی نزدیک با روند توسعه دانشگاه یزد عنوان کرد و افزود: دانشگاه یزد به همت بنیانگذارانش و مسؤولان وقت آن، از وسعت خوبی برخوردار است و با توجه به اینکه تاکنون بخش کوچکی از دانشگاه در قالب طرح جامع تکمیل شده است، همچنان نیاز به تکمیل و توسعه دارد. وی تکمیل این مجموعه بسیار بزرگ را نیازمند کمک دولت و همت مردم و مسؤلان دانست.

دکتر امید با اشاره به فراز و نشیب های بودجه ای در سال ۹۳ گفت: خوشبختانه در روزهای پایانی سال، دولت اعتبارات خوبی را به دانشگاه ها تخصیص داد و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، پیش بینی می کنیم وضعیت بودجه در سال ۹۴ بسیار بهتر از سال قبل باشد. وی افزود: با توجه به بودجه تصویب شده برای دانشگاه هایی که رشد خوبی داشته اند به ویژه دانشگاه یزد، می توان قدم های خوبی برای توسعه پژوهش و فنآوری برداشت.

 در این بازدید رییس دانشگاه یزد و جمعی از مسؤولان حوزه ریاست دانشگاه، معاون وزیر علوم را همراهی می کردند.






سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا