استاندار يزد گفت: نگاه به سرمایه‌گذاران خارجي مثبت، همراه با دورانديشي و دور از بدبيني باشد و اجازه ندهيم آنان با بعضي از رفتارهاي نادرست از سرمایه‌گذاری در استان دلسرد شوند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: شامگاه چهارشنبه 4 آذرماه جلسه هماهنگي مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای استاندار، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان، مديركل هماهنگي امور اقتصادي و بین‌الملل استانداري و نمايندگان دستگاه‌های عضو مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري یزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن گراميداشت هفته بسيج اظهار داشت: ضروری است زیرساخت‌ها و فرصت‌های لازم را براي ترغيب سرمایه‌گذاری خارجي در استان فراهم کنیم و براي گشايش فضاي سرمایه‌گذاری در دوران پساتحريم برنامه داشته باشيم.
«سید محمد ميرمحمدي» تأکید کرد: بايد پایه‌های اقتصادي كشور و استان بر مبناي تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب در راستاي اقتصاد مقاومتي و اقتصاد دانش‌بنیان پی‌ریزی شود.
وی ادامه داد: در فضاي امروز جامعه اقتصاد مقاومتي بايد محور كارها باشد و با فضاي جديدي كه بعد از موضوع پساتحريم به وجود آمده است می‌توانیم در راستاي رونق اقتصادي گام برداريم.
وي بابیان اينكه ضرورت دارد از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بومي و داخلي نيز به نحو مطلوب استفاده شود، افزود: در كنار اين مهم بايد كيفيت توليدات و بهره‌وری موجود را با تکیه‌بر تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جديد افزايش دهيم و رقابت‌پذیری در واحدهاي توليدي را بالا ببريم.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: براي سرعت بخشيدن به سرمایه‌گذاری‌ها پس از يك سال و نيم تلاش پنجره واحد براي سرمایه‌گذاری در استان ایجادشده است و مركز خدمات سرمایه‌گذاری بايد مشكلات موجود را رفع کند تا سرمایه‌گذاران داخلي و خارجي بااحساس اعتماد و آرامش خاطر وارد استان شوند.


نگاه به سرمایه‌گذاران خارجي مثبت باشد


عالی‌ترین مقام اجرائي استان گفت: بايد نگاه به سرمایه‌گذاران خارجي مثبت، همراه با دورانديشي و به‌دوراز بدبيني باشد زيرا تفاوت اين قشر با سرمایه‌گذاران داخلي تنها در زبان و آداب‌ورسوم است و در اين زمينه نيز می‌توانیم از ظرفيت نمايندگي وزارت امور خارجه در استان استفاده کنیم و اجازه ندهيم سرمایه‌گذاران داخلي و خارجي با بعضي از رفتارهاي نادرست از سرمایه‌گذاری در استان دلسرد شوند.
استاندار يزد بابیان اينكه دستگاه‌های نظارتي چشم‌وچراغ ساير دستگاه‌ها هستند، افزود: اگر اين دستگاه‌ها مواردي را خواستار شدند بايد با مستدل و مستند همراه با اعتمادسازی به آن‌ها پاسخ گفت، زيرا خوشبختانه در دولت تدبير و اميد هماهنگي خوبي بين دستگاه‌های نظارتي و اجرائي در استان وجود دارد و همه در مسير خدمت به مردم گام برمی‌دارند.
گفتني است در ادامه اين جلسه در ارتباط با ظرفیت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا