جلسه مشترك شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس در سال جاری ، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، در محل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان طبس برگزار شد.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: جلسه مشترك شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس در سال جاری ، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، در محل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان طبس برگزار شد، ارائه گزارش كميته عفاف و حجاب شورای فرهنگ عمومی و بررسي وضعیت اقامه نماز در بازار طبس از برنامه هاي دستور كار اين جلسه بود.

این جلسه روز به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش طبس و با دستور کار استماع گزارش کمیته عفاف و حجاب شورای فرهنگ عمومی ، بررسي وضعیت اقامه نماز در بازار و اماکن عمومی برگزار شد.

 حجه الاسلام و المسلمین "سيد ابراهيم مهاجریان " امام جمعه طبس در این جلسه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و مناسبت هاي ملي گفت: بازاریان همیشه در امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، از تاثیرگذارترین اقشار بوده اند و یکی از نمودهای مهم در بازار اسلامی همان است که بازاریان و اصناف نماز اول وقت را در مسجد به جا آورند.

ریاست شورای فرهنگ عمومی طبس افزود: بحث حجاب مهم است و از نظر عملی باید ابتدا مسئولان از خودشان آغاز کنند و سپس به ترویج حجاب و عفاف در سطح جامعه بپردازند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، اظهار داشت: مردم طبس مفتخر به وجود آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در این شهر هستند و این می تواند فرصت بسیار خوبی برای طبس باشد تا بتوانیم فضای شهر و استان را معنوی نگه داریم .

"بهرام عبدالحسینی"  گفت: با توجه به هجمه فرهنگی علیه کشور ایران، ما با یک جنگ فرهنگی رو برو هستیم و باید کارهای بیشتری در مقابله با آن انجام دهیم .

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: در ارتباط با حجاب و عفاف از خود شروع کنیم و در این راستا باید به آموزش در سطح ادارات و دستگاه ها بپردازیم .

عبدالحسيني خاطر نشان کرد: امنیت بازار اولین مشکل اصناف برای نماز اول وقت  است که این مهم توسط نیروی انتظامی تامین می گردد.

"احمد طالبیان مقدم" بخشدار مرکزی طبس نيز با تأكيد بر ضرورت فرهنگ سازی، گفت: باید در همه کارها از جمله عفاف و حجاب و امر نماز اول وقت فرهنگ سازی شود.

در ابتدای این جلسه سید عبدالرحیم رحیمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ياد و خاطره شهید بهشتی و یارانش را گرامی داشت و به تبيين دستور كار جلسه شوراي فرهنگ عمومي پرداخت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی طبس در ادامه به بيان اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي طبس در موضوع اقامه نماز پرداخت و  بيان داشت: ایجاد 36 کانون فرهنگی هنری مساجد، تبلور عینی کارهای انجام شده ارشاد در امر نماز با محوریت روحانیت معزز بوده است.

همچنين "غلامحسین طاهری" مدیر آموزش و پرورش شهرستان و "حسینی" دبير ستاد اقامه نماز شهرستان طبس در اين جلسه گزارشي از اقدامات و برنامه هاي اين ستاد ارائه كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا