به بهانه  جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی:

جوانان ما باید این روزها به طرف اخلاق عملی قرآن بروند

محمد کریم عابدی:نماینده مردم شریف طبس:قرآن بزرگترین اعجاز الهی است که بر پیامبر نازل شد. هرچند مضامین آن قبلا بر انبیاء دیگر نازل شده بود ولی در زمان پیامبر این مضامین تکامل یافت . قرآن یک دستورالعمل و قانون برای حیات بشریت است . قرآن خودش را اینطور معرفی می کند که برای این نازل شده است که شما را در مقابل ظلم و کفر مقاوم کند.

انسانهای تکامل یافته محصول قرآن هستند که در راس آنها انبیاء و اولیاء و وجود مقدس امام زمان (عج) و سپس نایب ایشان ولایت فقیه هستند. اصل دهم قانون اساسی هم اصل ولایت فقیه است که نشان می دهد اسلام ناب محمدی در جمهوری اسلامی ایران است و مانند دیگر کشورها نسبت به مرور زمان بدون ولایت فقیه به اداره کشور خود ادامه دادند و به جایش خلیفه گذاشتند و گفتند قرآن برای ما کافی است.

من در این پیام عرض می کنم که ما باید این گنج بی منتها و این دریای ژرف را حفظ کنیم و جوانان ما باید این روزها به طرف اخلاق عملی قرآن بروند و تهذیب نفس را در محصولات هنری مثل تئاتر ، صنایع دستی و ... نشان دهیم . نمونه هایی از این محصولات هنری سریال های مختار نامه و حضرت یوسف بودند که اگر اهل فن و هنر به صحنه بیایند و آنچه خدا بر سینه آنها خلق کرده است را خلق کنند ، انشاء ا... جهان را به سمتی خواهیم برد که ظهور امام زمان میسر کند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا