یزدفردا : جسته و گریخته از گوشه و کنار خبرها حکایت از آن دارد  تلاش و سعی سیاسیون استان برای بدست گرفت قدرت در استان را آغاز شده است  و یزدفردا در راستای شفاف سازی فضا  موارد طرح شده ار سوی طیف های مختلف را انعکاس خواهد داد .

سایت "یزدان نیوز " از سایت های منتسب به  مهندس اولیاء نماینده سابق یزد و رییس ستاد دکتر عارف در استان یزد  در یادداشتی با عنوان "وزش «حزب باد» در استانداری و ادارات کل استان یزد " خبر از تغییرات کلی در سطح مدیریت استان داده است که البته چون نام نویسنده ای برای مطلب اعلام نشده است احتمالا دیدگاه  سایت مذکوربوده و خبر از انتخاب افراد ی جدید برای پست های " معاونین استاندار، مدیران کل استانداری، فرمانداران، دانشگاه های یزد و علوم پزشکی، ادارات کل فرهنگ وارشاد، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و شرکت های آب، برق و گاز، شهرک های صنعتی و پارک فناوری " داده و همچنین طبق این یادداشت فرد مورد نظر برای استانداری هم قطعی شده است و افرادی مومن به اصول انقلاب، کاردان، کارشناس و خوشنام از سرمایه های استان برای تصدی استانداری یزد درنظر است که پس از قطعیت توسط نویسنده اعلام می شود .

           البته یادداشت مورد اشاره ،به علت عدم درج نام نویسنده مطلب و سمت احتمالی وی در دولت جدید مشخص نمی کند که اقدامات  ذکر شده چه حد با واقعیات نزدیک است .

اینکه  این انتصاب ها  و گزینش ها توسط چه طیفی خواهد بود سئوال بی پاسخی است که یادداشت مذکور هم بی پاسخ گذاشته است اینکه  طیفهای مدعی شامل  اصلاح طلبان استان  ،ستاد اولیه دکترعارف به ریاست مهندس اولیاء یا ستاد ائتلاف اصلاح طلبان به ریاست طالبی جانشین ستاد اولیه دکتر عارف و یا ستاد مرکزی دکتر روحانی و حزب اعتدال و توسعه استان به ریاست دکتر دهستانی  متولی انتخاب مدیران استان خواهند بود ، در آینده مشخص خواهد شد .

در حال حاضر متن کامل یادداشت  "وزش «حزب باد» در استانداری و ادارات کل استان یزد " از سایت یزدان نیوز را با هم مرور می کنیم :

"در این بین افرادی مومن به اصول انقلاب، کاردان، کارشناس و خوشنام از سرمایه های استان برای تصدی استانداری یزد درنظر است که پس از قطعیت اعلام می شود."
-
به گزارش یزدان نیوز، در حالیکه هنوز 3 روز از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری نگذشته است، «حزب باد» در استانداری و ادارات کل استان یزد وزیدن گرفته است.-
این رویکرد مدیران «حزب باد» پس از اجماع اصلاح طلبان با کناره گیری دکتر عارف و عدم تحقق ائتلاف اصولگرایان آغاز شد و پس از اعلام اولیه نتایج اولیه انتخابات در روز 25 خرداد و اولین روز اداری پس از برگزاری انتخابات به اوج خود نزدیک شد.
-
این اتفاق در حالی رخ داده که تا کمتر از یک هفته مانده به برگزاری انتخابات، نشانی از این موج "خودجوش" دیده نمی شد.
افراد به اصطلاح "اصول" گرا که پس از انتخابات سال 84 اقدام به حذف زبده ترین کارشناسان مجموعه استان به اتهام رای به آیت ا... هاشمی کردند و از اقدامات خلاف اخلاق اسلامی نظیر تخریب، تحقیر و... در برخورد با برادران دینی و ملی خود دریغ نکردند، امروز شکست کاندیداهای محترم اصولگرایی را حق آنان می دانند! و بر حق بودن دکتر روحانی تاکید می کنند!
-
اقداماتی که در سال 88 و پس از آن بطور جدی ادامه و با برگزاری تجمعاتی برچسب های ضدانقلاب و عامل انگلیس و آمریکا بودن به خدمتگزاران مردم و حتی شخصیت های کشوری همچون آیت ا... هاشمی رفسنجانی از استوانه های انقلاب و حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی از چهره های محبوب میان مردم تداوم یافت تا آنجا که یکی از این افراد "خوشنام" استان به تازگی خواستار "گردن زدن" همه اصلاح طلبان شده بود!
-
دولت تدبیر و امید به گفته دکتر روحانی بخاطر رعایت اصول اسلامی قطعا مقابله به مثل نخواهد کرد چراکه این دولت "کلید" دارد نه "داس" ولی این اقدامات کورکورانه و مصبیت های جاهلانه در تاریخ و ذهن مردم کشور و استان یزد ثبت و ضبط شده است.
-
انتظار از دوستان به اصطلاح "اصول" گرا این است امروز با اقرار به خسارت های وارد شده به کشور چه به لحاظ سیاست داخلی و خارجی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در طی این 8 سال، اشتباهات خود را بپذیرند و بدانند "افراد" با "حق" سنجیده می شوند نه "حق" با "افراد".
-
رویکرد دولت "تدبیر و امید" تشکیل دولت "راست گویان و درست کاران" و بهره گیری از تمامی افراد کارآمد از طیف های اعتدال گرا، اصلاح طلب و اصولگرای معتدل است اگرچه که "هرکس بدون بلیط سوار اتوبوس دولت شده است"، حکایت خود را دارد.
-
در این بین انتصاب افراد کارشناس و اعتدال گرا در استان یزد در سطوح معاونین استاندار، مدیران کل استانداری، فرمانداران، دانشگاه های یزد و علوم پزشکی، ادارات کل فرهنگ وارشاد، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و شرکت های آب، برق و گاز، شهرک های صنعتی و پارک فناوری در دستور کار قرار دارد.
-
در این بین افرادی مومن به اصول انقلاب، کاردان، کارشناس و خوشنام از سرمایه های استان برای تصدی استانداری یزد درنظر است که پس از قطعیت اعلام می شود.
منظور از نگارش این یادداشت، تبدیل فضای استان به اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب نیست، بلکه قصد و غرض ترویج روحیه صداقت و پذیرش اشتباه در تشخیص در سال 84 و 88 است، چراکه مهمترین عامل پیروزی دکتر روحانی در انتخابات "عملکرد 8 ساله دولت نهم و دهم" بوده است.

-

امید است با روی کار آمدن دولتی کارآمد و کارشناس و با سعه صدر بالا، موجبات پیشرفت استان و برطرف شدن مشکلات کمرشکن اقتصادی فراهم شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا