یزدفردا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: تربیت باید از درون متربی بجوشد و او را متوجه کند در تربیت، جنگ بین انسانیت و نفسانیات است و این امر را جوری مدیریت کند تا انسانیت را پررنگ کند.

به گزارش یزدفردا: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ۱۲ مهرماه در رویداد آموزشی «در مسیر» ویژه کانون‌های فرهنگی هنری تربیت‌محور استان کرمان اظهار کرد: در رابطه با تربیت باید به ظرافت‌ها و زوایای جدی توجه کرد و مربی نسبت به متربی و معلم نسبت به متعلم باید به این زوایای مهم و حساس توجه داشته باشد.

وی بیان کرد: اولین نکته در تربیت، توجه معلم و مربی به این موضوع است که او ۱۰۰ درصد اختیاردار تربیت نیست.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: معلم معصوم که همه رفتارهای او معصومانه است وقتی بر کرسی تربیت می‌نشیند محصول ۱۰۰ درصد معصوم تحویل نمی‌دهد زیرا خداوند نظام تعلیم و تربیت را به گونه‌ای تعبیه کرده که بخشی از اختیار مربوط به خود متربی است و او باید بخواهد تا بشود.

امام جمعه کرمان گفت: البته این موضوع نباید منجر به شانه‌خالی کردن از تربیت شود بلکه باید تمام وسع خود را برای تربیت گذاشت و دلسوزانه عمل کرد.

وی اظهار کرد: تربیت باید از درون متربی بجوشد و او را متوجه کند در تربیت، جنگ بین انسانیت و نفسانیات است و این امر را جوری مدیریت کند تا انسانیت را پررنگ کند.

علیدادی سلیمانی افزود: شهید سلیمانی که این همه بزرگی و عظمت یافت و نشان داد یک انسان معمولی می‌تواند به این جایگاه برسد برای این بود که در جنگ بین نفسانیت و انسانیت، به نفسانیات تودهنی زد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: هر چند حاج قاسم طراح قوی و فرمانده میدانی بود کما اینکه در تاریخ هم زیاد داشتیم اما مثل شهید سلیمانی گل نکردند زیرا مهمترین نکته موفقیت او که سردار دل‌ها شد همین بود که در میدان انسانیت پیروز شد.

وی گفت: باید کانون و آموزش شما به سمتی برود تا نفسانیات شکست بخورد و تربیت از درون افراد بجوشد که در این صورت این انسان‌ها صالح می‌شوند.

همچنین محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این نشست گفت: کانون‌های تربیت محور مساجد استان به عنوان الگو برای سایر کانون‌های شهرستان خود  هستند و  امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم  بخشی از خلاء تربیتی که در نوجوانان امروز داریم را در مساجد که کانون نشاط هستند و با کمک مربیان این طرح رفع کنیم.

وی هدف از اجرای طرح را  ایجاد انگیزه ، شبکه سازی،  کادرسازی و توانمندسازی مربیان دانست و افزود: آموزش مربیان طرح که از ابتدای تابستان به صورت حضوری و مجازی با حضور مربیانی از  شهرستان‌های انار، بافت، بردسیر، بم، رابر، راور، رفسنجان، ریگان، زرند، شهربابک و فهرج  آغاز شده، هم اکنون در آخرین روز دوره با آزمون پایان می‌پذیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا