یزدفردا: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز علمی کاربردی فرهنگ هنر فردا و انجمن‌های شعر و ادب استان یزد پرورش استعدادهای شعری شاعران با برگزاری کلاس های دانشگاهی انجام خواهد شد.

به گزارش یزدفردا: «احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در جلسه پرورش استعدادهای شعری شاعران که با حضور تنی چند از مسئولین و اساتید دانشگاه صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز علمی کاربردی فرهنگ هنر فردا برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی، گفت: این نشست پیرو دغدغه برخی از اساتید شعر استان در خصوص شکل گرفتن فضای علمی و آموزشی در حوزه شعر و همچنین تعریف ساز و کار علمی برای جذب و هدایت و پرورش جوانان علاقه مند به این حوزه تشکیل شده است.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا یزد برای راه اندازی این فضا و برگزاری این دوره های آموزشی در قالب کلاس های پودمانی مرکز علمی کاربردی به صورت هدفمند و متمرکز اعلام آمادگی کرده است که درخور تقدیر است.

«عباسعلی دانافر» رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر فردا نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت این مرکز، گفت: ۷۰ درصد فعالیت های این مرکز جنبه کاربردی دارد و کسانی که به این مرکز می آیند در کار خود حرفه ای تر شده یا اینکه کار فرا گرفته و در این رشته متخصص می شوند.

وی افزود: تفاوت این مرکز با سایر مراکز آموزشی در این است که درس هایی که در رشته ها کاربرد ندارند، حذف شده و فراگیران واحدهایی را می گذرانند که با تخصص از این مرکز خارج شوند.

دانافر با استقبال از پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری دوره های مرتبط با شعر اظهار داشت: برگزاری چنین دوره هایی وظیفه ذاتی ما به شمار می آید و با همکاری این اداره می توانیم دوره های مختلفی را برگزار کنیم و مطمئنا با استقبال مواجه می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا یزد تصریح کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم دوره‌های مدنظر خود را به ما اعلام کند تا در صورتی که این دوره ها در مرکز تعریف نشده، برای برگزاری آنها برنامه ریزی کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا