۴۰ مددجوی جرایم غیرعمدمالی با یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان کمک های اهدایی هیات ‌های مذهبی یزد در آیینی که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد، از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

یزد فردا: استاندار یزد در این مراسم که روز پنجشنبه در امامزاده سیدجعفر محمد (ع) این شهر برگزار شد، گفت: امسال هیات‌های عزاداری با این اقدام ارزنده خود در حسینیه ایران به کمک افراد نیازمند شتافتند و شاهد فعالیت‌های خیرخواهانه دیگری از سوی مردم نوعدوست استان بودیم.

محمدعلی طالبی افزود: همانگونه که شاهد این اقدام خوب در ماه محرم از سوی هیات‌های عزاداری هستیم، امیدواریم این فرهنگ نیکو و شایسته تداوم داشته باشد و ظرفیت‌های خیرخواهی که در استان وجود دارد، مورد استفاده صحیح قرار گیرد.

همچنین رییس کل دادگستری و مسوول هیات امنای ستاد دیه یزد ، این اقدام خداپسندانه را زندگی بخشیدن به خانواده ۴۰ هموطن و  همچنین جبران خسارت افراد زیان دیده دانست و افزود: این اقدام بی شک در امنیت و کمک به سلامت جامعه بسیار موثر است ،امیدواریم از برکت این اقدام خداپسندانه و فرهنگی مددجویان آزاد شده بتوانند بازگشت سعادتمندانه‌ای به جامعه داشته باشند.

غلامعلی دهشیری با اشاره به برگزاری هزار و ۵۰۰ جلسه دادرسی به صورت الکترونیک در زندان با همکاری اداره کل زندان‌های استان، گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی در رابطه با مجازات‌های جایگزین حبس و اجرای طرح نظارت الکترونیکی ارائه کرد.

تجلیل از مسوولان هیات‌های مذهبی که در پویش هر هیات آزادی یک زندانی سهیم بودند و  نیز غبارروبی آستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) یزد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در اجرای طرح یادشده  ۴۵۹ میلیون تومان از سوی برخی هیات‌های مذهبی استان و ۳۶۸ میلیون تومان از محل هزینه‌هایی از جمله طبخ غذا، نذورات، برپایی موکب‌ها، چای و قند و پذیرایی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمدمالی اهدا شد.  

همچنین در استان یزد از گذشته تاکنون در ماه محرم مراسم روضه خوانی در منازل برگزار می‌شود که قدمت بعضی از این روضه خوانی‌ها به بیش از ۲۰۰ سال می‌رسد و با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای صیانت از جان عزاداران حسینی هزینه های این مجالس در مجموع ۱۷۱ میلیون تومان است به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی کمک شد و مابقی این مبلغ یعنی مبلغ ۱۷۲ میلیون تومان به صورت انفرادی و با حضور خیران یا واریز به حساب‌های ستاد دیه استان انجام شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا