استاندار یزد بر لزوم استفاده از استارتاپ‌ها در تنظیم بازار تاکید کرد و گفت: یزد می تواند در این زمینه پیشتاز باشد.

محمدعلی طالبی، پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان یزد که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن، تجارت در امور بازرگانی برگزار شد، با اشاره به آمارها و گزارش های ارائه شده در حوزه تنظیم بازار اظهار داشت: این آمارها خوب است اما به معنای ایده آل بودن همه شرایط در حوزه بازار نیست.

وی تاکید کرد: همه ما به مسائل و مشکلاتی که کشور با آن روبروست آشنا هستیم و باید تلاش کنیم تا جایی که امکانپذیر است، شرایط را برای مردم و تولیدکنندگان ایده آل کنیم.

طالبی عنوان کرد: امیدواریم شرایط کشور به گونه ای پیش برود که کمی از دغدغه هایی که مردم در حوزه معیشت دارند، برطرف شود.

استاندار یزد با اشاره به برگزاری مرتب و هفتگی جلسات ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: این جلسات با حضور فعال و موثر اعضای کارگروه تنظیم بازار برگزار شد و پیشنهادهایی از بخش غیردولتی و اصناف مطرح می شد و حتی در کاهش قیمت برخی اقلام پیشقدم می شدند که خوشحال کننده بود و نشان از آن دارد که اصناف به نیازهای مردم توجه دارند.

وی ادامه داد: نظارت، اطلاع رسانی و اقناع جامعه در حوزه کالاهای اساسی در یزد به وجود آمد و برخی طرح ها از جمله افزایش قیمت نان، با کمترین مشکل انجام شد زیرا مردم هم با مشکلات صنف نانوایان آشنا بودند که این نگاه بسیار ارزشمند بود.

طالبی افزود: برخی از مشکلاتی که در حوزه تنظیم بازار داریم، به تصمیم گیری‌هایی که در مرکز وجود دارد، باز می گردد و شاید یکی از دلایل آن این است که نظارت لازم را نداریم یا تبعیتی که همه کشور باید از نرخ های مصوب داشته باشند، به دلیل شرایط ویژه برخی استانها در تولید و تامین برخی اقلام، امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه از شرایط بحرانی که قبلاً وجود داشت عبور کردیم و به شرایط بهتری در جامعه رسیدیم اما به نظر می رسد از یک سو باید تفویض اختیاری به ستاد تنظیم بازار داده شود تا بتوانیم در برخی مسائل مستقل تصمیم بگیریم و از سوی دیگر باید ساز و کار مناسب برای همکاری ها و هماهنگی های منطقه ای فراهم شود.

طالبی عنوان کرد: تفویض اختیار در برخی حوزه های دیگر نتایج خوبی داشته، ساز و کار تصمیم گیری راحت تر شده، فرآیندها راحت تر شده و رضایت مردم نیز بیشتر جلب شده که امیدواریم در زمینه ستاد تنظیم بازار هم این اتفاق بیفتد.

وی همچنین یادآور شد: لازم است توجه ویژه و جدی در بحث تنظیم بازار از استارتاپ ها اتفاق بیفتد مثل استارتاپی که در حوزه توزیع میوه داریم که به تدریج در حال فعال شدن است و دولت باید اینها را باید به صورت سیستماتیک توسعه و تعمیم دهد.

طالبی خاطرنشان کرد: استان یزد به نوعی در این حوزه از سرآمدان کشور است و می تواند در زمینه ورود استارتاپ ها به بحث تنظیم بازار پیشگام باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا