حسن روحانی روز گذشته در میدان امیر چقماق در مورد عملکرد قوه ی قضاییه کنایه هایی زده است که با واکنش افراد زیادی رو به رو شده است

حسن روحانی روز گذشته در میدان امیر چقماق در مورد عملکرد قوه ی قضاییه کنایه هایی زده است که با واکنش افراد زیادی رو به رو شده است ازجمله سید محمدعلی ابطحی در در دو توییت نوشت:

کاش روحانی از مبارزه بافسادهای میلیونی ومیلیارد تومانی تشکر می‌کرد و همزمان برخورد با فسادهای میلیار دلاری را مطالبه می‌کرد.

جناحی شدن مبارزه با فساد، به معنای پایان مبارزه با فساد است.

تا وقتی هر دستگاه حاکمیتی فقط فساد رقبا را ببیند، نمی‌شود مبارزه با فساد جدی تلقی شود.

فاسد را فقط باید فاسد دید و با آن مبارزه کرد

روحانی در یزد از سه پرونده بزرگ فساد یاد کرد.

رییسی هم بارها گفته است که برای مبارزه با فساد خط قرمز ندارد.

با این اعلام علنی، ‌این سه پرونده معیار راستی آزمایی و بی طرفی قوه قضاییه شده است.

تعیین تکلیف علنی آنها یکی از بهترین فرصت‌هاست که مردم باور کنند مبارزه با فساد جدی است.

 

ماجرا از کجا شروع شد؟

 

رییس‌جمهور  روز گذشته در میدان امیرچقماق گفت: از قوه قضاییه که با فسادهای میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می کند می خواهم که مبارزه با فساد میلیارد دلاری را هم برای مردم توضیح دهد. اینکه هنوز بعد از گذشت چند سال برای ما روشن نیست آقایی که ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون پول مردم را خورد و او را دستگیر کرده و حتی حکم اعدام هم برایش صادر شد و اکنون در زندان است الان، این پول کجاست و چه کسانی مسوول هستند و چرا آنهایی که در این زمینه نقش داشتند برای مردم توضیح داده نمی شود. از همه مسوولین می خواهم که جریان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را برای مردم شفاف کنند چرا که این پول، پول نفت، بیت المال و خزانه بوده است.

حجت الاسلام روحانی در ادامه گفت: دولت قبل ۱۰ ماه فرصت داشت که 2 میلیارد دلار پول را از حلقوم آمریکا درآورد اما موضوع محقق نشده است. چند سال پیش شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که باید به سرعت به این پرونده رسیدگی شود اما تا امروز رسیدگی نشده است لذا می خواهم پرونده ۲ میلیارد دلاری برای مردم روشن شود تا مردم خوشحال شوند و بدانند که عزمی که برای مبارزه با فساد وجود دارد، راسخ است.

همچنین باید ۹۴۷ میلیون دلار و آنهایی که در این زمینه مسوول بودند که یک نهادی است که آن را گرفته و پس نداده به مردم توضیح داده شود و بایستی حسابرسی شده و این مبلغ پس گرفته شود. می خواهم نهادهایی که بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بدهکارند به مردم توضیح داده شود و در همه این زمینه ها از وزیر نفت می خواهم که این آمار و ارقام را برای مردم روشن کند همچنین رییس بانک مرکزی را مسوول می کنم تا پرونده ۲ میلیارد دلاری را به مردم گزارش کند و از دستگاه های نظارتی نیز می خواهم که سرنوشت ۹۴۷ میلیون دلار را برای مردم روشن کنند.

 

این سخنان روحانی واکنش های زیادی را در میان مردم و سران ممکلت داشته است. همچنین برخی رسانه ها, این سخنرانی و حرف ها را به "بگم بگم " های احمدی نژاد تشبیه کرده اند و این رفتار را شایسته ی دولت و رئیس جمهور ندانستند.

  • نویسنده : هانیه جلالی
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا