یزدفردا:دکتر جهانگیری به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح و پروژه مهم صنعتی و اقتصادی دقایقی پیش وارد استان خراسان رضوی شد و در بدو ورود از سوی استاندار و جمعی از مدیران استان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارشیزدفردا به نقل از  دولت، دکتر اسحاق جهانگیری قرار است در این سفر علاوه بر افتتاح و بازدید از چند طرح صنعتی و اقتصادی در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد و نیز جلسه اقتصاد مقاومتی شرکت کند.


معاون اول رییس جمهور همچنین در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه سفر خود برای افتتاح چند طرح صنعتی متعلق به بخش خصوصی اظهار داشت: اقتصاد کشور در شرایط فعلی به شدت نیازمند حضور فعالانه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح های تولیدی است و ما باید از حضور بخش خصوصی در این گونه طرح ها حمایت کنیم. 

دکتر جهانگیری یکی از برنامه های سفر خود به استان خراسان رضوی را شرکت در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی مددجویان است تا به جای این که به مستمری کمیته نیازمند باشند، بتوانند روی پای خود بایستند.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اهمیت استان خراسان رضوی و ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی در این استان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی در این گونه استان ها اهمیت دوچندانی دارد و استان خراسان رضوی که از استان های مهم صنعتی، کشاورزی و گردشگری کشور است باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد. 

دکتر جهانگیری اظهار امیدواری کرد در این سفر با مسئولین استان گفتگو و راهکارهایی برای حل مشکلات استان و حرکت در جهت توسعه فراهم شود.

بازدید دکتر جهانگیری از شرکت دامداری و کشاورزی طوس/ بهره‌برداری از پروژه گاوداری ۱۰۰۰ رأسی سیمنتال

یزدفردا:معاون ا‌ول رئیس جمهور از مجموعه شرکت دامداری و کشاورزی طوس در شهرستان چناران بازدید کرد.

 دکتر جهانگیری روز پنجشنبه در جریان سفر به استان خراسان رضوی، با حضور در مجموعه شرکت دامداری و کشاورزی طوس، پروژه گاوداری ۱۰۰۰ رأسی سیمنتال را مورد بهره‌برداری قرار داد.

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از بخش های مختلف این پروژه با توضیح مسئولان در جریان روند تولیدات و اقدامات انجام شده در راستای ایجاد و بهره‌برداری از این مجموعه قرار گرفت.


پروژه گاوداری ۱۰۰۰ رأسی سیمنتال با تولید ۷۵۰۰ تن شیر در سال و تولید متوسط ۸۰۰ رأس گوساله و ۱۰۵ تن گوشت در سال، برای ۶۰ نفر بطور مستقیم و ۱۶۰ نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

این واحد دامداری فعالیت خود را در سال ۹۷ با وارد کردن ۹۹۹ رأس تلیسه آبستن و غیر آبستن از نژاد سیمنتال از کشورهای اتریش و آلمان آغاز کرده است.

طرح توسعه دامداری به ۲۰۰۰ راس با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۰ نفر و نیز طرح بیوگاز با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال با هدف تولید برق یک مگاوات و تولید گاز و فرآوری کود کمپوست از برنامه‌های آینده شرکت دامداری و کشاورزی طوس در این مجموعه است.

باغ مادری و نهالستان گهربار با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان چناران افتتاح شد

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود به استان خراسان رضوی، باغ مادری ۵.۷ هکتاری و نهالستان ۷ هکتاری گهربار را در شهرستان چناران افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  دولت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، این مجموعه که ظرفیت موثر سالانه تولید ۵۰۰ هزار اصله نهال گواهی شده به روش های معمول و کشت بافت را دارد با دریافت  ۳۶ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و ۳۰ میلیارد ریال آورده شخصی به بهره برداری رسیده و تعداد ۱۵ نفر اشتغال مستقیم و ۱۰ نفر اشتغال فصلی ایجاد کرده است.

تنوع ارقام تولیدی شامل ۳۲ رقم جدید میوه از انواع دانه دارو هسته دارو ۲۳ نوع پیه درختان میوه دانه دار و هسته دار با رعایت حق ثبت (patent) در کشورهای آمریکا، بلژیک، هلند و آلمان؛ اخذ نمایندگی انحصاری و لیسانس تکثیر و تولید نهال گواهی شده از ارقام یاد شده از ۵ شرکت عمده تولید کننده نهال در کشورهای فوق الذکر از ویژگی های این واحد تولیدی است.

بهره برداری از ۳ پروژه و خط تولید جدید در گروه تولیدی عالیس توسط معاون اول ريیس جمهور

یزدفردا:معاون اول ريیس جمهور کارخانه تولیدی رزین فرم، پروژه خط تولید نوشیدنی در بسته بندی قوطی و شیشه و پروژه خط تولید دی اکسید کربن (CO۲) را در گروه تولیدی عالیس افتتاح کرد.

، دکتر اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه با حضور در مجموعه گروه تولیدی عالیس در شهرستان چناران، ضمن بهره‌برداری و بازدید از سه پروژه کارخانه تولیدی رزین فرم، پروژه خط تولید نوشیدنی در بسته بندی قوطی و شیشه و پروژه خط تولید دی اکسید کربن (CO۲) در این مجموعه، با توضیح مسئولان و مدیران گروه تولیدی عالیس در جریان چگونگی اقدامات انجام شده برای راه اندازی این پروژه‌ها و ظرفیت تولید و اشتغالزایی آنها قرار گرفت.
کارخانه تولیدی رزین فرم چناران با تولید پریفورم مورد نیاز برای تولید بطری‌های مورد استفاده در صنعت نوشیدنی با ۳ خط فعال و تمام وقت دارای ۹۶ قالب و قابلیت تولید در ۸ سایز با ظرفیت تولید ۲۵ تا ۴۳ هزار عدد در هر ساعت است که برای ۶۶ نفر بطور مستقیم اشتغالزایی داشته است.
پروژه خط تولید نوشیدنی در بسته بندی قوطی و شیشه با ظرفیت تولید ۲۸ هزار بطری و ۴۸ هزار قوطی در ساعت، برای ۱۰۸ نفر ایجاد اشتغال کرده است.
همچنین پروژه خط تولید دی اکسید کربن (CO۲) به منظور تولید گاز کربنیک مورد استفاده در صنعت نوشیدنی با ظرفیت تولید ۱۵۰۰ کیلوگرم در ساعت و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر راه اندازی شده است.

بازدید معاون اول رییس جمهور از نمایشگاه دستاورد‌های کارآفرینان برتر کمیته امداد خراسان رضوی/ ادای احترام دکتر جهانگیری به یادمان شهید گمنام اردوگاه ثامن الائمه (ع)

یزدفردا:معاون اول رییس جمهور از نمایشگاه دستاورد‌های کارآفرینان برتر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان خراسان رضوی، در بدو ورود به اردوگاه ثامن الائمه که محل برگزاری همایش تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد استان است، با حضور در یادمان شهید گمنام، به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
گفتنی است در این نمایشگاه که در حاشیه همایش تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد استان خراسان رضوی برگزار شده است، طرح های تجاری شده از رویدادهای کارآفرینی، طرح های دانش بنیان و صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است.
معاون اول رییس جمهور قرار است تا ساعتی دیگر در همایش تجلیل از ۵۰۰ کارآفرین برتر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان رضوی سخنرانی کند.
همچنین همزمان با برگزاری این همایش ۲۵۰۰ پروژه عمرانی، اشتغالزایی و اردوهای دانشجویی کمیته امداد افتتاح خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا