فرماندار بافق در کارگروه تخصصی بانوان شهرستان نقش بانوان در توسعه جوامع بشری و پیشگیری از وقوع جنگ های مختلف در طول تاریخ را مهم ارزیابی نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ کارگروه تخصصی بانوان بافق با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فرماندار و معاون فرماندار بافق، بخشدار مرکزی، جمعی از روسای ادارات و رابطین بانوان آن اداره و همچنین شورای مشورتی بانوان شهرستان در محل سالن اجلاس آیت الله شیخ محمد تقی بافقی فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بافق در ابتدای این جلسه با قدردانی از همراهی و همکاری های مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: خوشبختانه در شهرستان بافق تعداد مدیران خانم قابل توجه است و در بررسی ها و ارزیابی های انجام شده عملکرد آنها بالاتر از سایر ادارات است و مدیریت سالم و پیگیری دارند.

محمد زاده رحمانی همچنین افزود: پیشنهاد دادیم به ادارات کل استان تا چند ماه آینده دو تن از خانم های بافقی مسئولیت دو اداره دیگر شهرستان را به عهده بگیرند و امیدواریم که این موضوع منشاء تحول در این ادارات باشد.

وی همچنین پیرامون مباحث مربوط به اشتغالزایی و کارآفرینی در بین بانوان اشاره و عنوان داشت: در بحث اعطای وامهای اشتغال پایدار روستایی یا صندوق کارآفرینی امید اهمیت ویژه ای برای کارگشایی اشتغال بانوان در نظر گرفته ایم و تا حد امکان نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در بین بانوان گام برداشته ایم.

بالاترین مقام اجرایی و سیاسی شهرستان بافق در ادامه به برخی دیگر از اقدامات صورت گرفته پیرامون توسعه اشتغال در بین بانوان شهرستان اشاره و اظهار داشت: ما آمادگی این را داریم تا با فراهم آوردن گوشه ای از امکانات و اعطای تسهیلات، به توسعه اشتغال بانوان کمک نماییم. 

فرماندار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه بانوان در طول تاریخ و همچنین از صدر اسلام تاکنون پرداخت و عنوان داشت: در مباحث تاریخی بانوان همواره سرمنشا نیکی و خیر بوده اند که نمونه بارز آن در جامعه مسلمانان و در بین شیعیان، حضرت زهرا (سلام الله علیها) می باشند که نقش ایشان در گسترش اسلام بر کسی پوشیده نیست.

زاده رحمانی همچنین بانوان را یکی از موانع اساسی در جلوگیری از خونریزی و جنگ بین ملت های گذشته عنوان کرد و گفت: عطوفت و مهربانی، نجابت ذاتی و سرشت نیکوی بانوان تاکنون توانسته است مانع از خونریزی و خشونت بین شوهرانشان شود و از ایجاد درگیری بین قوم و ملت ها در طول تاریخ جلوگیری نمایند.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا