استاندار یزد گفت : تقویت هویت اسلامی ایرانی در دانش آموزان بسیار ارزشمند است.

پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 97 برگزارشد


 
استاندار یزد گفت : تقویت هویت اسلامی ایرانی در دانش آموزان بسیار ارزشمند است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، "محمود زمانی قمی" در نشست شورای آموزش پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایران ویژه دوره پیش دبستانی در استان گفت: موضوع هویت بخشی دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی موثر و مهم است ومدرسه به عنوان نهاد تعلیم و تربیت هویت بخش در مسائل اعتقادی و ملی در دانش آموزان است.

وی افزود: دانش آموز،با هویت به خوبی می تواند از اعتقادات دینی - مذهبی و میهنی خود دفاع کند و هر عنصری که فاقد هویت باشد در زندگی خود دچار مشکل می شود.

زمانی قمی تصریح کرد: اقدام آموزش و پرورش در برگزاری همایش یاد شده بسیار خوب است و وزارت آموزش و پرورش و همه نخبگان باید به مسئله هویت افراد جامعه توجه لازم داشته باشند.

وی با بیان اینکه هویت دانش آموزان در مدارس شکل می گیرد گفت: نظام آموزش و پرورش مبتنی بر تعلیم و تربیت ، اندیشه و فکر است امیدوارم در هویت بخشی در تمام مقاطع از پیش دبستانی تا دبیرستان موفق باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: اولین همایش ملی هویت کودکان ایران ویژه دوره پیش دبستانی روزهای 30 آبان و اول آذر ماه سال جاری در شهر یزد برگزار می شود.

عباسعلی دانافر افزود: هویت ، رشد و تعالی کودکان، عناصر هویت و فرایند هویت یابی آنها در بستر فرهنگ اسلامی - ایرانی و نقش فرایندهای اجتماعی در هویت آنها از محورهای همایش است.

وی هویت کودکان و نحوه بازنمایی آن را در الگوی اسلامی - ایرانی با توجه به اسناد بالادستی آموزش و پرورش ، نقش معارف و متون دینی در هویت یابی کودکان و نقش هنر و ادبیات در فرایند هویت یابی آنها را از دیگر محورها بیان کرد.

دانافر اظهار داشت: شرکت کنندگان می توانند مقاله ، فیلم کوتاه ، قصه گویی، عکس ، آواها و نواهای بومی - محلی و دکلمه را از پنجم اردیبهشت تا 5 مهر ماه به دبیرخانه همایش واقع در اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ارسال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در همایش یاد شده مربیان ، معلمان ، استادان ، دانشجویان ، پژوهشگران و صاحب نطران و کارشناسان می توانند شرکت کنند.

در این نشست در زمینه طرح حمایت از بیماری های پر هزینه و صعب العلاج دانش آموزان و پیشکسوتان فرهنگی استان تحت عنوان " صندوق مهربانی" و همچنین درخصوص بهینه سازی کاربری املاک آموزشی و استقرار پایه دوازدهم هنرستان ها  بحث و بررسی شد و اعضا نقطه نظرات خود را بیان کردند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از 'حاج رضا شیشه بری' خیر بزرگوار در حوزه احداث مدارس، ایجاد مرکز مشاوره، مشارکت در ساخت طرح های ورزشی و توسعه مرکز بهداشتی درمانی فرهنگیان استان یزد تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا