رئیس دادگستری شهرستان طبس تاکید کرد: اگر کارنامه موفقی از شهرستان طبس به نمایش گذاشته شده مرهون وفاق، همدلی و همراهی مسئولان است و هر اتفاق خوشایندی فقط در پرتو امنیت اجتماعی و روانی جامعه محقق می شود.

طبس- خبرنگار یزدفردا/ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر طبس در هفته قوه قضائیه به دیدار دادستان و رئیس دادگستری شهرستان رفتند تا ضمن خداقوت، یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفای وی را گرامی بدارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس در این دیدار به زوایای اخلاقی شهید دکتر بهشتی اشاره کدو گفت: نگاه ظالمانه دشمنان انقلاب اسلامی همیشه دامنگیر کشور بوده است و انها در حملات ناجوانمردانه خود در حقیقت اعضای اتاق فکر جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته بودند.

حجت الاسلام و المسلمین زارع حسینی تصریح کرد: تحریم ها قسمت دیگری از ترورهای دشمنان انقلاب اسلامی است که مردم مقاوم و انقلاب ایران با همدلی و همراهی مسئولان نظام بازهم از این سد عبور خواهند کرد و به طور یقین دشمن راه بجایی نمی برد.

رئیس دادگستری شهرستان طبس به مختومه شدن بیش از 75000 پرونده قضائی در این حوزه اشاره کرد و گفت: جرم و جنایت اگر از حد بگذرد موجب خطر برای شکوفایی جامعه می شود و به طور یقین پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تنها در سایه امنیت امکان پذیر است.

حسین گل محمدی در این دیدار شهرستان طبس را امن خواند و گفت: در سال گذشته پرونده قتل واقع شده، کام مردم را تلخ کرد که با تدابیر امنیتی، قضایی و اطلاعاتی توانستیم در 48 ساعت متهم را دستگیر و پای میز محاکمه بیاوریم که رسیدگی به پرونده قاتل در کمترین زمان ممکن در شهرستان طبس انجام و جهت تکمیل و صدور رای به دادگستری استان خراسان جنوبی ارسال شد و اکنون رای اعدام مجرم صادر و در آستانه تائید دیوان عالی قضایی کشور است.

وی جاده های شهرستان طبس را حادثه آفرین خواند و گفت: متاسفانه فقدان محورهای مواصلاتی مناسب، موجب حوادث زیادی شده که همین امر آمار پرونده های قضایی شهرستان را افزایش می دهد و مسئولان باید پیگیر اصلاح و بهبود شرایط جاده ای باشند و اخیرا خبر نگران کننده تعطیلی قطار محلی بر این مشکلات افزوده شده که بنده مراتب نگرانی سیستم قضایی را از تضییع حق شهروندان در استفاده از خطوط کم خطر ریلی را به عرض مسئولان رسانده ام و می طلبد که شورای محترم اسلامی شهر و سایر مسئولان پیگیر برقراری این قطار باشند.

این مقام قضایی تاکید کرد: خانواده بعنوان کوچکترین نهاد تاثیرگذار بر اجتماع باید مورد توجه و دقت نظر شورای اسلامی شهر باشد و با آموزش های مستمر خانواده ها می توان معضلات و مشکلات اجتماعی را کاهش داد که البته سیستم قضائی تلاش دارد با مشاوره خانوده ها و مراجعین قوه قضائیه از آمار اختلافات منجر به طلاق و کدورت بکاهد و در این زمینه دادگستری شهرستان طبس در حوزه مشاوره با مدیریت آقای (حسین) محمدنیا موفق عمل کرده است.

رئیس دادگستری طبس توجه ویژه به نسل جوان را از دیگر محورهای سخنان خود قرار داد و گفت: جوانان این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر کاروان های مواد مخدر همواره در خطر هستند و باید تلاش کنیم بسترهای سرگرمی های مفید را برای نسل جوان فراهم کنیم.

گل محمدی از شرایط سر به فلک کشیده املاک و مسکن در طبس گلایه و ابراز نگرانی کرد و افزود: مردم در مراجعه به سیستم قضائی از شرایط افزایش قیمت کاذب زمین و مسکن در شهرستان گلایه دارند و شورای اسلامی شهر باید در این حوزه ورود کند و در سایه وفاق و همدلی با سایر دستگاه های مرتبط نسبت به شکستن این شرایط نامناسب اقدام نمایند که وقتی به نتیجه این افزایش قیمت کذایی نگاه می کنیم در ابتدای امر موجب پیشگیری از ازدواج جوانان به دلیل ترس از عدم تامین سقف زندگی می شود که این مساله بسیار مهم است.

رئیس دادگستری شهرستان طبس تاکید کرد: اگر کارنامه موفقی از شهرستان طبس به نمایش گذاشته شده مرهون وفاق، همدلی و همراهی مسئولان است و هر اتفاق خوشایندی فقط در پرتو امنیت اجتماعی و روانی جامعه محقق می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس در این دیدار بقای نظام را مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهید بهشتی در روش، منش، شان و گفتار نمونه کامل یک شخصیت فرهیخته بود که دشمن بر همین اساس یکی از ذخایر ایران را در ترورهای بیرحمانه خود نشانه گرفت.

محمود امینی تصریح کرد: شخصیت های قضائی منصوب شده در کشور همواره نشان از عظمت، اقتدار و حق طلبی جمهوری اسلامی ایران بوده اند و قضاوت بعنوان پیاده کننده عدل در قاموس دین مبین اسلام و در روش حضرت رسول اکرم (ص) همیشه محسوس بوده است.

شهردار طبس نیز در این نشست از همراهی مقامات قضایی شهرستان با حوزه مدیریت شهری تقدیر کرد و گفت: دادستان، ریاست دادگستری و قضات مجموعه قضایی طبس در راستای رفع مشکلات مردم به حوزه مدیریت شهری نگاه ویژه ای داشته اند و البته بر حفظ حقوق بیت المال ممارست و محافظت کرده اند.

مجید بهارستانی یزدی تاکید کرد: راهنمایی و ارشاد قضات محترم دادگستری طبس در بسیار اوقات راهگشای مسیر مدیریت شهری بوده و موجب مصون ماندن همکاران ما در شهرداری طبس از هرگونه خطا و اشتباه شده است که زیبنده تقدیر است.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا