'جان بولتون' مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا می گوید این کشور به کره شمالی تا زمانی که کاملا خلع سلاح هسته ای نشود، به هیچ وجه امتیاز نخواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، بولتون تاکید کرد کره شمالی تا وقتی که تمامی عناصر و برنامه های هسته ای نظامی و تسلیحات موشکی دوربرد خود را از بین نبرد، از آمریکا منتفع نخواهد شد.

این اظهار نظر در شرایطی مطرح می شود که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قرار است روز ۱۲ ژوئن در سنگاپور با &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; رهبر کره شمالی گفت و گو کند.

مشاور ارشد امنیت ملی آمریکا گفت که برنامه از بین بردن تسلیحات هسته ای، تسلیحات موشکی بالستیک و تسلیحات شیمیایی کره شمالی روی میز است.

بر اساس آنچه بولتون می گوید کره شمالی باید برنامه هسته ای نظامی و حتی فرایند غنی سازی و بسیاری از برنامه های دیگر مرتبط با تسلیحات موشکی و اتمی خود را در اختیار آمریکا قرار دهد و ابتکار عمل در دست واشنگتن باشد.

همزمان گزارش شده است که &#۳۹;کانگ کیونگ وا&#۳۹; وزیر خارجه کره جنوبی تلفنی در باره اجلاس سران آمریکا و کره شمالی با &#۳۹;ویویان بالاکریشنان&#۳۹; همتای سنگاپوری خود گفت و گو کرده است.

کره جنوبی قصد دارد از تمامی مراحل این اجلاس آگاهی حاصل کند و گفته است که از بهبود روابط کره شمالی و آمریکا و پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته ای و برقراری صلح دایمی در شبه جزیره کره حمایت می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا