به نام خدا
فقط به خاطر کودکان و نوجوانان کشورم
فقط به خاطر کودکان این سرزمین باید بر دستان کسانی بوسه زد که عدم جدا سازی کودکان را با حذف آزمونهای مدارس خاص رقم زدند .
همه ی نویسندگان ،معلمان ،مربیان ،اساتید دانشگاه ، فعالین عرصه کودک،علمای دینی و... همه ی کسانی که سالها دغدغه کودک و نو جوان را داشته اند امروز نباید از کنار این حرکت که بیشتر شبیه یک انقلاب فرهنگی می ماند به سادگی رد شوند .
احساس می کنم کودکان سرزمینم از یک اسارت و بردگی آزاد شدند .
در این فضا که همه فکر می کردند بدون بودجه و بدون اعتبار نمی شود کاری کرد وزیر آموزش و پرورش به کمک افرادی فهیم ،آگاه و شجاع اقدامی را به سرانجام رساندند که زمینه ساز زنده شدن کودکان این سرزمین می شود .
و بی شک مافیایی که از این مسیر سالهاست هزاران میلیارد ثروت را مدیریت می کردند با تمام قدرت تلاش می کنند تا با عناوین مختلف در برابر این حرکت سنگ اندازی کنند .
پیشنهاد بنده به عنوان کسی که 20 سال از عمر خود را در این حوزه با دقت صرف کرده است به فعالین هوشمند این عرصه این است که به جای سنگ اندازی پوست اندازی کنید! پوست اندازی از جنس رشد کردن است از جنس تازه شدن و طراوت ، هرکس پیشگام باشد موفق تر است. بروید به سمت موسساتی که به کودکان ما انس با کتاب ،فعالیت گروهی ،هنرهای مختلف و فعالیتهای ورزشی را می آموزد بروید به سمت برگزاری اردوهای کوتاه مدت برای مهارت آموزی و ایجاد نشاط در کودکان و نو جوانان ،بروید به سمت هزاران راه نرفته . مطمئن باشید در آمد پاک و بابرکت از این حوزه ها شمارا بیشتر از قبل راضی خواهد کرد .
ودر این مسیر انتظار می رود کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان کشور پیشگام شده و با پیش بینی راهکارهایی برای مشارکت بخش خصوصی در کانون و افزایش سهم سه در صدی خود از پوشش دادن کودکان و نوجوانان فضاهای بسته ای را باز کندو شور و نشاط در بین کودکان و نو جوانان را به جریان بیاندازد .انشالله.
علیرضا جلالی . انجمن دوستدار کودک استان یزد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا