به منظوربازدید ازفعالیت‌ها، عباسعلی‌دانافر مدیرکل‌کانون‌استان‌یزد با حضور در مرکز فرهنگی‌هنری‌شهرستان بافق‌، با مربیان و اعضا دیدارو گفت‌وگو کرد

به‌گزارش‌روابط‌ عمومی ‌اداره‌کل ‌‌کانون‌پرورش ‌فکری‌کودکان‌ و نوجوانان ‌استان‌یزد، به‌منظور بازدید از فعالیت‌های‌تابستانه‌ی مرکزفرهنگی‌هنری بافق، عباسعلی‌دانافر مدیرکل‌کانون ‌استان یزد به اتفاق کارشناسان فرهنگی‌ وهنری، با مربیان و اعضاء دیدار و گفت‌وگو کرد و از روند‌ برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکزبافق مطلع گردید .

مدیرکل‌کانون‌استان، برهمکاری‌ و تعامل‌مرکزفرهنگی‌هنری ‌بافق و کتاب‌خانه‌ی ‌سیارروستایی ‌بافق، ارتباط بهتر و بیشتربا کارشناسان‌مربوطه برای رفع‌چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو ، توجه بیشتر به پرتال‌کودک، ایجاد شرایط و آموزش لازم به اعضا برای بارگذاری آثارشان درپرتال کودک، ارتباط معقول ومنطقی با ادارات و نهادها و دستگاه‌های اجرائی شهرستان، راه‌اندازی مرکز فروش تولیدات‌کانون در کنار مرکز فرهنگی هنری بافق تأکید کرد .

بررسی‌مشکلات‌ودرخواست‌های ‌مرکزفرهنگی‌هنری‌بافق، بازدید ازکارگاه‌نقاشی‌اعضای‌نوجوان‌مرکز و بازدید ازکتاب‌خانه‌ی ‌سیار‌ روستایی‌ بافق،  عکس‌یادگاری با اعضا، از دیگر برنامه‌های این سفر یک‌روزه بود.

 

گفتنی است، شهرستان بافق یکی از شهرستان‌های ده‌گانه و در فاصله‌ی 120کیلومتری مرکز استان قرار دارد. ازمشاهیر بافق می‌توان به شاعر دلسوخته وحشی بافقی، مجاهد نستوه محمدتقی‌بافقی، شرف‌الدین‌علی بافقی و ملا‌اسدالله‌قائمی‌بافقی اشاره کرد.این شهرستان، آن‌چنان‌که باید و شاید، جایگاهش را نیافته ولی از نظر جاذبه‌های طبیعی دارای شن‌های‌روان‌حسن‌آباد، انواع قنوات زنده، سرو یا چنارباجگان و زیستگاه یوز آسیایی و... می‌باشد.

ازمکان‌های مذهبی این شهر نیز می‌توان به امام‌زاده عبدالله‌ابن‌موسی‌بن‌جعفر برادر امام‌رضا (ع) که به قرن چهارهجری بر می‌گردد اشاره کرد. این امام‌زاده از نظرمکان در بهترین نقطه‌ی شهر واقع شده وگردبودن گنبد امام‌زاده عبدالله ازنظر معماری در دنیا کم‌نظیر است. این بنای مذهبی به شماره ثبت ۹۰۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

شهرستان بافق، شهری گرم و سوزان با نخل‌های‌خرما، از لحاظ معدنی بسیار غنی بوده و اولین معدن‌سنگ آهن ایران یعنی، معدن‌سنگ آهن چُغارت، که تغذیه کننده‌ی شرکت ذوب آهن اصفهان در زمان تأسیس آن بوده است، می‌باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا