در راستای ساماندهی شهرک صنایع دستی میبد، شهردار ی میبد، اقدام به نصب تندیسی از فعالیت هنرمندان سفال در میدان ورودی شهرک نمود که این اقدام ضمن رفع بخشی از نیاز مجموعه، لزوم توجه بیشتر دستگاهها را متذکر گردید.

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد معاونت صنایع دستی استان یزد با تقدیر از این عملکرد شهرداری میبد برای ترویج صنایع دستی بومی به خصوص سفال و سرامیک، گفت: اینگونه اقدامات می تواند  بستری مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه صنعتی بوجود آورد.

 محمدرضا دهقان مهرجردی در این رابطه اظهار داشت: عملکرد یادمانها عبارت است از یادآوری خاطرات گذشته (نوستالژی) برای اهالی، زیباسازی شهرها، نگهداری، معرفی میراث هنری و فنی گذشتگان، معرفی مواریث فرهنگی به افراد مسافر و گردشگران، بالا بردن انگیزه هنرمندان جامعه، ارج نهادن به هنر و هنرمندان، ایده دادن به کودکان و نوجوانان و ... است.

وی افزود : در برخی موارد ما مجبوریم برای نشان دادن مکانی خاص از نمادها و المان استفاده کنیم، مثلاً مکان هایی که به نام شخصیتی خاص معرفی شده اند (مثل قرابت مفاهیمی چون شهر فردوس مشهد، مجسمه چهره فردوسی و مقبره وی) اغلب در بازدید های گردشگری عمومی، این شخصیتها را نمی توان با خط و صفحه نشان داد، اما در اکثر موارد برای نشان دادن مفاهیم ،موضوعات و بویژه آنچه که اصولاً شکل خاصی ندارد و صرفاً مفهومی را بیان می کند استفاده از آرایه ها و المانها ضروری است.

گفتنی است که یاد نمودن آثار و یادمانها،در حرکت انسان مکث و تامل ایجاد می کند و همین ویژگی باعث ماندگاری آن می شود، چرا که آنچه موجب درگیری ذهن شود در اذهان باقی میماند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا