به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان ميبد : فلاح فرماندار میبد در این نشست خبري با اشاره به دو مسئله غیربومی ها و اتباع بیگانه گفت : طرح «مدیریت مهاجرین و مهندسی مهاجرت ها» در میبد آغاز شده و تاکنون 200 پرونده از طریق دستگاه های مرتبطی چون آموزش و پرورش، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تا به حال در دفتر سلامت کار به ثبت رسیده شده  است .

فرماندار ميبد  افزود : ما خواهان  برخورد چکشی با غیربومی ها نيستيم زيرا معتقديم در بين آنها اغلب انسانهاي با ايمان و خوبي هستند  و مسئولان در اين طرح هم تهدیدها را مدنظر قرار خواهند داد  و هم فرصت ها را . فرماندار میبد تصریح کرد: چون بسیاری از غیربومی ها کارگر هستند و از بعد مسائل فرهنگی سنخیتی کمی با فرهنگ میبد دارند در بعضی زمینه ها با مردم شهرستان با مشکل روبرو می شوند.

حسین فلاح گفت : اين طرح براي اولين بار در كشور به اجرا درخواهد آمد و امیدواریم شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت جدی وارد این عرصه شوند، همان طور که در اینجا جا دارد از آموزش و پرورش، شرکت شهرک های صنعتی ، اداره کار و دادگستري به خاطر تلاش هایشان در این زمینه تشکر و قدرداني نمایم.

فرماندار ميبد اظهار امیدواری کرد با توجه به گذشت دو ماه از اجرای اینطرح  پایشی که در شهرستان ميبد  اتفاق می افتد جلوی بسیاری از مشکلات و ناهنجاريها را  در سطح شهرستان را بگيرد .

فرماندار ميبد در ادامه به بحث اتباع بیگانه پرداخت و گفت . حدود 2000 اتباع بیگانه که دارای کارت و یا پاسپورت نیستند در شهرستان سكونت دارند كه از اول بهمن ماه با اتباع غیرمجازی که در کارخانه کار می کنند برخورد خواهد شد و همچنین اشخاصی که به آنها منزل اجاره دادند نیز مورد پیگرد قانوني  قرار خواهند گرفت .

وی ادامه داد: اتباعی که دارای کارت می باشند حتما باید در میهمان شهر سکنی گزینند و کسانی که دارای پاسپورت هستند به سمت حوالی میهمان شهر سوق داده خواهند شد و البته زمین هایی که در آن منطقه آماده شده برای ساخت و ساز در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

در ادامه حسین فلاح فرماندار میبد در زمینه صنایع آلاینده در دشت يزد اردكان گفت: احداث صنایع جدید كه آلایندگي دارند در دشت یزد- ارکان ممنوع است. البته این ممنوعیت در حال حاضر اجرا نمي شود . وي افزود در شهرستان ميبد ما نگاهمان به سمت صنايع پاك بويژه صنعت توريسم و صنايع دستي خواهد بود .

فرماندار میبد گفت: توریست هایی که به میبد سفر مي كنند بخاطر بناهاي باستاني و تاريخي مي باشد  . و میبد می تواند به عنوان یک شهر گردشگری در جهان  مطرح شود و از این راه درآمد خوبی نیز نصیب شهر گردد.

حسین فلاح ضمن تقدير از اقدامات خوبي كه در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري افتاده افزود : میبد باید در مسیر گردشگری حرکت کند و در اين راستا  آسیاب دو سنگی به بخش خصوصی واگذار گردیده است. فرمانداری میبد نیز 3 منزل سنتی را خریداری کرده و در حال بازسازی آنهاست كه يكي از آنها به دفتر خبري شهرستان ميبد تبديل خواهد شد . خانه گلشن به عنوان میهمان سرای فرمانداری در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

فلاح در مورد سفر اخیرش به تهران به خبرنگاران گفت: در این سفر با معاون رئیس جمهور جلسه ای برگزار نموديم و قول هاي مساعد خوبي نيز دريافت كرديم . وي ادامه داد  همچنین با دکتر سلطانی فردر زمینه میراث جلسه داشتیم که در این زمینه 100 میلیون تومان برای کاوش و مرمت مجموعه نارین قلعه قول مساعد گرفتیم.

وی ادامه داد: در این جلسه بحث حریم نارین قلعه و آزادسازی آن مطرح شد و قرار شد کوچه های اطراف آن که توسط شهرداری و میراث مرمت گرديده روشنایی آن نیز تامین شود.

وی یکی از مباحث دیگری که در این سفر در دستور کار فرمانداری میبد قرار داشته است را بحث احداث سایت صنایع دستی برشمرد و اضافه نمود: سایت صنایع دستی در بلوار خرمشهر احداث شده  و غرفه هایی در زمینه زیلوبافی، موتابی، سفال و دیگر صنایع دستی شهرستان در آن راه اندازي خواهد شد .

جذب 150 میلیون تومان اعتبار برای توسعه اردوگاه بنستان از جمله دست آوردهالي ديگر سفر فرماندار ميبد به تهران بوده است . در پايان اين جلسه فرماندار با اشاره به نقاط ضعف برخي ادارات و گلايه از ايشان از خبرنگاران خواست دستگاههاي اجرايي را زير نظر بگيرند و عملكرد آنها را در معرض ديد عموم قرار دهند تا تحركي خوب در ادارات شهرستان شاهد باشيم . وی تاکید کرد: پشت میز نشینی روساي ادارات هيچ  تاثیر خاصی نمی تواند برای شهرستان در بر داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا