به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بمنظور ساماندهی شهرک صنایع دستی میبد در بازدیدی که توسط معاونت صنایع دستی با حضور شهردار میبد، مدیر روشنایی شرکت برق و تعدادی از صنعتگران صورت گرفت دیدگاههای مردمی بررسی گردید و ناظران استانی و شهرستانی کارگاههای صنایع دستی شهرستان میبد معرفی شدند.

محمدرضا دهقان مهرجردی معاون صنایع دستی با تاکید بر لزوم ترویج صنایع دستی در راستای اشتغالزایی گفت: توجه به صنایع دستی بومی بخصوص سفال و سرامیک، می تواند  بستری مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه صنعتی بوجود آورد.

 وی در این رابطه اظهار داشت: تولید صنایع دستی با کیفیت با بهره گیری از مواد اولیه بومی مورد توجه گردشگران است و ارائه محصولات برتر نیاز به نظارت مستمر دارد که با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز 94 از سوی معاونت صنایع دستی استان و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد آقایان علی اکبر دهقان و منوچهر رحمانی برای رسیدگی به این موضوع معرفی می گردند.

 شهردار میبد نیز در جمع صنعتگران میبدی بر عزم شهرداری و مسئولان برای ساماندهی شهرک های صنایع دستی برای استقبال از گردشگران نوروزی و بهبود کیفی محیط این کارگاهها تاکید کرد. حسین هدایی ارایه طرحهای ساماندهی را موجب تعامل شهرداری با میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دانست و آمادگی شهرداری را برای ساماندهی این مجموعه ها در راستای پوشش فضای سبز و محوطه سازی و ... اعلام نمود. این مقام مسئول همچنین آسفالت نمودن مسیر دسترسی به مجتمع کارگاهی سفال و سرامیک شماره 2 را منوط به ابلاغ اعتبار لازم و تکمیل عملیات زیرسازی مسیر نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا