(انتخابات مجلس هشتم 308)
دکترشایق آزاده سرافراز یزدی در گفتگو با یزدفردا :
اصل و اساس كار ما در رأي دادن و انتخاب اصلح در دفاع ازالتزام و اعتقاد به ولايت فقيه باشد
گفتگو با استاد شایق در مورد دلایل حمایت از حجت الاسلام سید مهدی صدرالساداتی نامزد هشتمین دوره مجلس از حوزه یزد و صدوق
یزدفردا :دکتر محمد رضا شایق که سابقه 8سال اسارت را در کارنامه خود دارد واز اساتید تفسیر قران کریم و حافظ کل قران می باشد و اولین نفری است که در استان یزد مفتخر به دریافت نشان ایثار دولت جمهوری اسلامی(نشانهای دولتی ) شد.وی یکی از گزینه های مطرح انتخابات اخیر بودکه علی رغم اصرار دلسوزان نظام وارد عرصه انتخابات نشد وپس از مشخص شدن نامزدهای انتخابات رسما از گزینه سید مهدی صدر الساداتی حمایت نمود .با توجه به مسائل مطرح شده همکاران ما سعی نمودند در گفتگوئی دوستانه دلایل حمایت وی از حجت الاسلام صدرالساداتی را جویا شوند .
(توضیح : حضرت امام(ره) يك بحثي دارند در رابطه با انتخاب نماينده و اينكه صرفاً بحث ميكنند كه ما بايد اصلح را انتخاب كنيم. شايد براي بعضي سؤال باشد كه آيا كسي حاضر است كه غير اصلح را انتخاب كند؟ امام اشاره ميكنند كه فرد اصلح را انتخاب كنيد. اين شرايطي را كه در رابطه با اصلح بيان كردهاند چهارده نكته است، كه از دکتر شایق اجازه گرفتیم که اين نكات را يكي يكي اشاره کنیم و ایشان در هر يك از اين نكات، بگويند كه آیادر شخصيتي مثل آقاي صدرالساداتي وجود دارد و ميشود امتياز داد و جمعبندي كرد بعنوان يك كانديداي اصلح، آيا جامعالشرايط هستند؟)
استاد شایق در مورد دومين شرط، معيار، التزام و اعتقاد به ولايت فقيه است اظهار داشت :سخني دارند امام كه ميفرمايند: تكذيب ولايت فقيه، تكذيب ائمه و اسلام است. واقعاً هم همينطور است. خدا رحمت كند شيخ محمد حسن نجفي را، (از بزرگترين فقهاي شيعه است و پنجاه جلد كتاب جواهر........ را نوشته؛ يعني بزرگترين مجموعه فقهي شيعه را تدوين كرده و هنوز هيچ كس كاري به اين بزرگي را انجام نداده و بيست سال عمر خود را صرف اين كار كرده است) در يكي از قسمتهاي اين مجموعه ميگويد: كسي كه مسئله ولايت فقيه را قبول نداشته باشد، فقه آلمحمد(ص) را بو نكرده است. اين نشان ميدهد كه اين مسئله چقدر مهم است. بطوريكه در روايات آمده امام صادق(ع) ميفرمايند: من فقيهي كه اين شرايط را داشته باشد را بر شما حاكم كردم. در بياني هست از ايشان كه تمرد از دستور او و رد او، در حد شرك به خداست: «علي حد شرك بالله». باز از امام زمان(ع) هست در دنباله آن حديث مشهور كه وقتي امام فرمودند: «فأما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها اذا رباط الحديثنا (احاديثنا) و انهم حجتي عليكم و انا حجت الله»؛ در حوادثي كه رخ ميدهد به فقهاي ما مراجعه كنيد كه آنها حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنها هستم. بعد در دنباله حديث امام ميفرمايند: «الرّاد عليهم كالراد علينا»؛ كسي كه آنها را رد كند ما را رد كرده است. «الراد علينا كالراد الله»؛ كسيكه ما را رد كند مثل اينست كه خدا را رد كرده است. بنابراين اگر امام(ره) ميگويند: تكذيب ولايت فقيه يعني تكذيب ائمه و اسلام؛ معناي آن همين است كه خود ائمه اطهار گفتهاند، امام(ره) حديث را ترجمه كرده است. يعني اين تز امام(ره) نيست. بنابراين كسي كه مسلمان است، به امام زمان و به اصل اسلام اعتقاد دارد، به ائمه ارادت دارد، اين سنگر را نبايد از دست بدهد؛ اين سنگر نجات دنيا و آخرت است. امام فرمود: پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به اين مملكت وارد نشود. در واقع اين هم ترجمه آن حديث رضوي است كه ميفرمايد: «كلمه لا اله الا الله حصني، فمن دخل حصني امن من عذابي»؛ كلمه لا اله الا الله، دژ من است هر كس وارد دژ من شود، از عذاب من در امان است، البته به شروطها، كه ولايت اشاره ميكند. ما بايد به اين توجه داشته باشيم و حتي اگر شك كرديم كه يك نمايندهاي در اين قسمت ميلنگد بايد از او حذر كنيم و اصل و اساس كار ما در رأي دادن و انتخاب اصلح در دفاع از اين موضع باشد. توضیح با توجه به طولانی بودن مصاحبه انجام شده به پیشنهاد کاربران با موضوع بندی در چند قسمت مجزا منتشر می شود و متن کامل گفتگوی صورت گرفته را می توانید در اینجا ملاحظه فرمائید .
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
پنجشنبه 16,ژانویه,2025