رئیس فدراسیون شمشییربازی و عضو کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: یزد به عنوان قطب شمشیربازی کشور برای من از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

فضل الله باقرزاده در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت شمشیربازی استان یزد در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان این استان اظهار داشت: یزد پتانسیل بالایی در رشته شمشیربازی دارد و بیشتر مدال هایمان در مسابقات برون مرزی در بخش بانوان و آقایان توسط شمشیربازان یزدی کسب می شود.

وی افزود: هیئت شمشیربازی استان یزد نه تنها در قهرمان پروری بلکه در بخش داوری و مربیگری نیز سرآمد است و حمیدرضا شیر به عنوان مربی تیم ملی جوانان و محمدحسن صدیقی داور بین المللی بسیاری از فینال های مسابقات آسیایی و حتی مسابقات جهانی را قضاوت کرده است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه عملکرد هیئت شمشیربازی استان یزد بسیار خوب بوده، اظهار داشت: براین اساس امروز به همراه نایب رئیس و دبیر فدراسیون در این مجمع حضور یافتم تا اعلام کنیم که شمشیربازی یزد برای ما اهمیت دارد.

باقرزاده اذعان داشت: در بدو ورود به یزد با سه نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی دیدار و از نمایندگان خواستم تا از شمشیربازی به عنوان ورزش اول استان یزد بیش از پیش توجه و حمایت کنند.

وی از حمایت های شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان در ایجاد زیرساخت ها برای توسعه این رشته ورزشی در استان تشکر و اضافه کرد: امیدوارم با حمایت های دوچندان استاندار یزد شاهد درخشش ورزشکاران یزدی در میادین آسیایی و جهانی باشیم.

عضو هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا یادآور شد: ما در فدراسیون بهترین امکانات ممکن را برای ورزشکاران این رشته فراهم کردیم و سعی داریم ورزشکاران به اکثر مسابقات مهم جهان و آسیا اعزام نماییم و بسیار خرسندم که این برنامه ریزی ها به ثمر نشسته و نتیجه آن را با کسب مدال نقره بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی دیدیم.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا