به گزارش روابط عمومی فرمانداري شهرستان میبد : سونگ وونگ يئوب سفير كره پس از بازديد از شهرستان ميبد ضمن ابراز خرسندي و تشكر از ميهمان نوازي ميبديها گفت : من قبل از سفرم به استان يزد ديد و نگاه ديگري نسبت به اينجا داشتم . و يزد رو بازيد كردم و فكر ميكردم مهمترين شهر در استان خود شهر يزد باشد ليكن واقعيت امر اين است كه به اين جمع بندي رسيده ام كه ميبد به لحاظ صنعت  بزرگترين شهر و مهمترين شهر استان مي باشد و در رتبه اول است  .  

سونگ وونگ  با ياد آوري اينكه بيش از 40% كاشي و سراميك در شهرستان ميبد توليد مي شود گفت : ميبد با دارا بودن كارخانه جات متعدد و توليد بيش از 40% كاشي و سراميك ايران بسيار داراي اهميت مي باشد و من فكر مي كنم پتانسيلهاي بالقوه اي براي همكاري با اين شهر وجود دارد و ضمن اينكه از مكانهاي بسيار ديدني تاريخي و باستاني اين شهر بازديد كرديم و خوشحال خواهيم شد كه بيشتر روابط مان را در اين رابطه ادامه بدهيم .

 سفير كره جنوبي همچنين گفت : بر اساس ديداري كه با استاندار يزد داشتيم يكي از پروژههايي كه در استان يزد مي رود تا اجرا شود پروژه بندر خشك است و با توجه به موقعيت جغرافيايي يزد كه در مركز ايران قرار دارد  و در شاهراه ريلي و خطوط جاده اي است مي تواند اين پروژه بسيار مفيد باشد . ضمن اينكه با بازديدي كه از اين شهرستان داشتم و وجود نقاط گردشگري فراوان در زمينه توريست همكاري خوبي خواهيم داشت و در آينده شاهد رشد سفر گردشگران كره اي به شهرستان ميبد خواهيم بود .

سونگ وونگ يئوب  در حالي فلاح فرماندار و جمعي از مسئولين شهرستان ميبد وي را همراهي مي كردند از نارين قلعه، رباط شاه عباسي ، چاپارخانه ، يخچال خشتي ، آب انبار كلار ، هتل آبشار و مركز بزرگ تجاري كاشي و سراميك شهرستان ميبد بازديد نمودند وي همچنين در ضيافت نهار فرماندار  در سفره خانه شاه عباسي ميبد شركت نمود .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا