نوع همکاری مراکز آموزش عالی و مشارکت آنها در کنار هم بودن در آینده شغلی دانشجو تامین گذار است.

اولین نشست هم اندیشی مسئولان شهرستان با اساتید مراکز آموزش عالی شهرستان عصر روز جمعه ساعت 15:30 در سالن کنفرانس فرمانداری میبد برگزار شد.

در ابتدا دکتر کلانتری رئیس شورای مراکز آموزش عالی و رئیس دانشگاه آیت الله حائری از تدوین سند مراکز آموزش عالی شهرستان خبر داد و افزود: کمبود بودجه، دانشجو، و زیرساخت های آموزشی از مشکلات مراکز آموزش عالی میبد است.

سپس حسین فلاح فرماندار میبد خاطرنشان ساخت: دانشجویان با همه گرایش می توانند اظهار نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر تضارب آراء وجود داشته باشد دانشگاه پویا می شود، اگر جناح بندی در دانشگاه ها حاکم باشد دانشجو سرخورده می شود.

فرماندار میبد افزود: آنچه در جلسات فرهنگ عمومی و شورای تامین مطرح می شود حاکی از روحیه پرخاشگرانه دانشجویان دارد و این رفتار به عملکرد ما بر می گردد.

وی به اساتید دانشگاه گفت: اگر استاد احساسش این باشد که چند واحد درسی را درس بدهد و بس مطمئن باشیم که یک سری آسیب ها گریبانگیر دانشجو خواهد شد.

وی از اساتید دانشگاه خواست که کرامات خود را بالا ببرند و آستانه تحمل خود را افزایش دهند.

فرماندار میبد با توجه به اینکه اگر دانشجو پویا نباشد  بی انگیزه می شود تصریح کرد: پویایی در دانشگاه ها باید شکل بگیرد. ما نباید به سمت شرایطی که خودسانسوری است برویم در غیر این صورت در بین اساتید و دانشجویان رخوت و سستی به وجود می آید.

وی همچنین با تکرار سخنان رهبری مبنی بر اینکه دانشجو باید سیاسی باشد گفت: دانشجو باید سیاسی باشد. ما این موقعیت ها را باید تبدیل به فرصت کنیم. جوان ها باید پویا و فعال باشند. نوع همکاری مراکز آموزش عالی و مشارکت آنها در کنار هم بودن در آینده شغلی دانشجو تامین گذار است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا