صبح امروز همایش فرهنگ ترافیک با حضور مسئولین شهرستانی و تعدادی از رانندگان نمونه در سالن فرمانداری شهرستان میبد برگزار شد.

حسین فلاح فرماندار میبد در همایش فرهنگ ترافیک عنوان کرد: متاسفانه تعداد آمار کشته شدن در بحث تصادفی در ایران رقم بالایی است که جای تاسف و تامل دارد. بیشتر تصادفات مربوط به جاده و راه نیست بلکه مقصر اصلی رانندگان می باشند.

فلاح درخصوص مشکلات ناشی از حوادث رانندگی گفت: به ازای هر تصادفی که رخ می دهد طرفین درگیر این تصادف دچار آسیب های روحی و روانی زیادی می شوند. این آسیبها زنجیره وار به یکدیگر متصلند و چه بسا منشاء بروز مشکلات اجتماعی دیگری در جامعه باشند.

وی ادامه داد: مصدومی که براثر حادثه در بخش مراقبت های ویژه بستری می شود هزینه های زیادی برای دولت در بر دارد که این هزینه ها بایستی از سرانه همه افراد تامین شود.

فرماندار میبد در ادامه از کاهش آمار کشته شدگان خبرداد و افزود: خوشبختانه با توجه به نقش نیروی انتظامی، همیاران پلیس، شهرداری، صدا و سیما، پلیس مدرسه و ... شاهد کاهش آمار کشته شدگان حوادث رانندگی بودیم.

وی سپس این نوید را داد که در ماه گذشته هیچ کشته ای در حوادث رانندگی میبد نداشتیم.

فرماندار از خانواده ها خواست تا با تشویق های درست و سازنده فرزندانشان از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند و تصریح کرد: شما والدین گرامی می توانید بجای خرید موتورسیکلت جهت تشویق فرزندانتان، کارهایی انجام دهید که منجر به پرورش روح و فکر آنها شود و جنبه معنوی داشته باشد.

سروان دستوار رئیس پلیس راهنمایی رانندگی شهرستان میبد، ضمن بیان کاهش آمار فوت شدگان حوادث رانندگی در میبد عنوان کرد: سال گذشته 13 نفر از همشهریانمان براثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و در نیمه اول امسال نیز شاهد از دست دادن5 نفر از همشهریانمان بودیم، با توجه به اینکه این آمار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است اما همچنان جای تاسف و تامل دارد.

در انتهای این همایش از طرف بیمه ایران به قید قرعه به رانندگان نمونه هدایایی اهدا شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا