به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان ميبد: طرح جامعه منطقه نمونه گردشگري تجاري روستاي محمدآباد از توابع بخش مركزي ميبد طي جلسه كارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري استان به تصويب رسيد.

طي اين جلسه كه به رياست معاون محترم هماهنگي امور عمراني استاندار ، مديركل محترم دفتر امور روستايي و شوراها و اعضاي كارگروه در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار گرديد. توضيحات لازم توسط مشاور تهيه طرح و سرمايه گذار بخش خصوصي مطرح و پس از بررسي و با توجه به تصويب در كميته فني ميراث فرهنگي مورخ  به تصويب رسيد.

اقاي قاسمي بخشدار محترم مركزي ميبد در حاشيه جلسه ضمن اعلام آمادگي بخشداري مركزي و دهياري و شوراي اسلامي روستا جهت همكاري با بخش خصوصي ، توانمندي و بومي بودن سرمايه گذار و مشاركت دهياري در پروژه را بسيار مهم و ارزشي بيان نمودند و اظهار اميدواري نمودند كه با توجه به پتانسيل بالاي منطقه و اهميت تجارت و بازرگاني در بخش صنعت كاشي و سراميك و صنايع وابسته ، هرچه زودتر شاهد مراحل اجرايي پروژه باشيم كه مطمئناً در توسعه پايدار روستا نيز با توجه به پيوند گردشگري تجاري با گردشگري تاريخي روستا اثرگزار خواهد بود.

روستا محمد آباد از توابع بخش مركزي و در فاصله 15 كيلومتري مركز شهر ميبد واقع گرديده و داراي آثار با ارزشي همچون مسجد جامع تاريخي ، قلعه ، آسياب دوسنگي و بافت تاريخي ويژه اي مي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا