سخنگوی شورای نگهبان گفت: اخیرا نامه‌ای از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان واصل شده که ظاهرا حکایت از این دارد مقدمات برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای ۲حوزه انتخابیه فراهم شده و وزارت کشور آمادگی خود را اعلام کرده است.

دکتر ابراهیمیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح آخرین وضعیت انتخابات حوزه‌های انتخابیه “تفت و میبد” و “نهاوند”، اظهار داشت: اخیرا نامه‌ جدیدی از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان واصل شده که ظاهرا حکایت از این دارد که مقدمات برگزاری انتخابات این ۲ حوزه فراهم شده و وزارت کشور آمادگی خود را اعلام کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این شورا در جلسه‌ای که به زودی تشکیل خواهد شد، نظرش را در مورد انتخابات ۲ حوزه انتخابیه اعلام می‌کند.

وی افزود: بهتر است تا زمانی که این مکاتبات به دست شورای نگهبان برسد و در جلسات شورای نگهبان مطرح شود، صبر کنیم و ببینیم که محتوای نامه جدید وزارت کشور چیست.

ابراهیمیان ادامه داد: ما منتظر هستیم تا مکاتبات وزارت کشور در جلسه شورای نگهبان مطرح شود، سپس بنده نظر و تصمیم نهایی این شورا را اعلام خواهم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا این شورا در کمیته بررسی انتخابات میان دوره‌ای “تفت و میبد” و “نهاوند” در مجلس شورای اسلامی حضور دارد یا خیر، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم شورای نگهبان در این جلسات حضور ندارد و ضرورتی نیز برای حضور شورا در این جلسات نیست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا