فرمانده انتظامي شهرستان ميبد استان يزد، از كشف بيش از 35 هزار نخ سيگار خارجي و قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ولي ا... حسين محمدي" با اعلام اين خبر گفت: در پي اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و مواد دخاني، ماموران پليس شهرستان باخبر شدند دو تن از قاچاقچيان و سودجويان، اقدام به واردات انواع سيگار خارجي كرده اند كه دستگيري متهمان در دستور كار پليس آگاهي و كلانتري مركز قرار گرفت.

وي ضمن اشاره به شناسايي محل انبار و دپوي سيگارهاي قاچاق تصريح كرد: ماموران پليس با انجام دو عمليات جداگانه سي و پنج هزار و 320 نخ انواع سيگار خارجي قاچاق با ماركهاي مختلف را كشف و ضبط كردند.

"حسين محمدي" در پايان يادآور شد: ماموران پليس در اين رابطه دو تن از وارد كنندگان مواد دخاني را دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي دادند.

یکی از بزرگترین تبعات منفی قاچاق کالا در کشور موضوع تأثیرگذاري آن بر بهداشت جامعه می باشد. اصولاً کالاهاي قاچاق به دلیل نبود نظارت لازم و با هدف دست یابی به سود بیشتر وارد کشور می شوند.

متأسفانه محصولاتی مانند سیگار و....، جزء کالاهایی است که در حد زیاد و به طور غیر قانونی وارد کشور می شوند و به دلیل نداشتن استانداردهای مشخص، به طور گسترده اي در سطح جامعه خرید و فروش می شوند،

این در حالی است که به اصطلاح بهترین و باکیفیت ترین سیگار خارجی که به کشور قاچاق میشود و به قیمت گزافی هم به فروش میرسد، بر بروی درب پاکت آن نوشته شده است فقط برای مصرف افراد بیگانه(خارج از کشور سازنده)!!!!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا