اشراف مقام معظم رهبری از جغرافیا و عالمان منطقه و لطف هماره ایشان به مردم و بنده حقیر،پشتوانه معنوی و بس عظیمی است

امیدوارم رمضان و عید فطر باعث افزایش وحدت و برادری امت اسلامی گردد/ حوادث جهان ایجاب می کند با تدبیر بیشتری به مسائل کشور فکر کنیم

 نماینده مردم اردکان در سخنان پیش از نماز عید سعید فطر با بیان این بیت که " افسوس که ایام شریف رمضان رفت/ سی عید به یک مرتبه از دست جهان رفت" گفت: چه زیبا بود ماه مبارک رمضان، ماه تجلی رحمت خدا و تلاوت قرآن و ذکر و دعا، ماه از خود رستن و به خدا پیوستن  و امروز در هنگامه عید فطر، عید عبودیت خدا و عرفان و آزادگی و رهایی از قید هواهای نفسانی، پس از یک ماه روزه داری، از خداوند می خواهم تا رحمت واسعه اش را بر ما بباراند و وحدت و اخوت و برادری را در امت اسلامی حاکم گرداند و دشمنان اسلام و مسلمین خصوصا رژیم غاصب صهیونیستی که از هیچ جنایتی در سرزمین عزت و شرف، غزه فروگذار نمی کند منکوب و نابود فرماید.

"محمدرضا تابش"  با تبریک عید سعید فطر ادامه داد:  در جهان و منطقه ناآرامی به سر می بریم ،کشتار وحشیانه مردم بی پناه غزه ، سربرآوردن خشونت و افراط به نام دین  و به مخاطره افتادن وحدت ملی همسایگان ،ایجاب       می کند با تدبیر بیشتری به مسائل کشور فکر کنیم .

 باید عمیقا پیام رای  مردم را بفهمیم و باور کنیم/ با تاسی از رهبر معظم انقلاب، کمک کار دولت باشیم/مردم ، اختلاف و تخریب و بی انصافی را نمی پسندند

وی با یادآوری حضور پرشکوه مشارکت سیاسی مردم در انتخابات 92 و خواسته هایی که آنرا در شعارها و صحبت های رئیس جمهور منتخب یافتند و به وی رای دادند عنوان داشت: باید عمیقا پیام این رای را بفهمیم و باور کنیم و رویه هایی که باعث شد در سیاست،فرهنگ و اقتصاد و موقعیت بین المللی ، طی سالهای اخیر کشور در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد اصلاح کنیم .

منتخب مردم اردکان در خانه ملت با تاکید بر اینکه مردم منازعه و اختلاف را نمی پسندند  و تخریب و بداخلاقی و بی انصافی را برنمی تابند تصریح کرد: با تاسی از رهبر معظم انقلاب که حمایت از دولتها و بخصوص این دولت و حمایت معنادار ایشان از تیم مذاکره کننده هسته ای را وجهه همت خویش قرار داده اند سعی کنیم کمک کار دولت در پیشبرد مسئولیت سنگینی که دارد باشیم و به حل مشکلات مردم کمر همت ببندیم.

"تابش" با بیان اینکه رضایت خداوند در رضایت مردم مستتر است اظهار داشت: مردم فداکار و از خود گذشته  و قدرشناس که برای پیروزی انقلاب اسلامی از بذل جان و مال خویش و تقدیم شهدای گرانقدر که رحمت واسعه الهی بر روح پرفتوح شان باد، مستحق بهترین و برترین خدمات هستند و باید اسباب توسعه و پیشرفت و آسایش مردم را به بهترین نحو فراهم کرد.

 اشراف مقام معظم رهبری از جغرافیا و عالمان منطقه و لطف هماره ایشان به مردم و بنده حقیر،پشتوانه معنوی و بس عظیمی است

نماینده اردکان در بخش دیگری از سخنانش درخصوص مسائل شهرستان نیز نکاتی را به اختصار بیان نمود.

"محمدرضا تابش"عنوان نمود: اگر کاری انجام شده در سایه الطاف پروردگار،حمایت مردم و همراهی مسئولان و دولتمردان در گذشته و حال بوده است که از مساعی همه آنها از طرف مردم سپاسگزارم.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: افتخار اردکان، اشراف و آشنایی مقام معظم رهبری از جغرافیای منطقه و شخصیت های علمی و فرهنگی و سیاسی منطقه علی الخصوص مرحوم آیت ا.. خاتمی و آیت ا.. بهجتی امامان جمعه فقید و لطف هماره جاودان ایشان نسبت به مردم و این بنده کوچک خدا  است که پشتوانه معنوی و بس عظیمی است که دستیابی به اهداف والا و این حد از توسعه و پیشرفت را در شهرستان میسر ساخته است.

 

 فضیلت های مردم اردکان را دستمایه ای برای خدمتگزاری به آنان قرار داده ام/ تلاش کرده ایم در مسیر توسعه پایدار حرکت کنیم

"تابش" اظهار داشت: شرافت، نجابت، تدین ،سخت کوشی و  مجموعه فضیلت های این مردم پرافتخار، دستمایه ای برای این خدمتگزار شما بوده تا با اتکا به این فضیلت ها پیشرفت و حل مشکلات مردم را پیگیری کند.

وی تاکید کرد: تلاش کرده ایم مسیر توسعه پایدار به مفهوم امروزی رقم بخورد، یعنی رشد اقتصادی که حاصل آن افزایش درآمدها و رفاه نسبی مردم است، عدالت اجتماعی به معنای رفع فقر و تبعیض در جامعه و مقوله سوم حفظ محیط زیست را توامان و همراه با هم دنبال کنیم که خوشبختانه در زمینه توسعه و رشد اقتصادی زیرساخت ها فراهم شده و حدود شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در اردکان انجام شده است.

"محمدرضا تابش"   با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته از جمله تولید کنستانتره در معدن چادرملو با ظرفیت 8 میلیون تن در سال و حرکت به سمت افزایش ظرفیت تولید تا 10 میلیون تن در سال ،تولید گندله به ظرفیت 5/3 میلیون تن در سال و انشاالله افزایش ظرفیت تا 5/4 میلیون تن در سال،تولید آهن اسفنجی جمعا 5/4 میلیون تن در حال حاضر و احداث کارخانه دیگری که با ظرفیت 6/1 میلیون تن که به بهره برداری خواهد رسید ،نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 500 مگاوات که 1 واحد آن با بهره برداری رسید و با مدت 13 ماه، رکورد احداث چنین نیروگاه هایی در کشور زده شد، راه اندازی کارخانه اکسید اورانیوم و تاثیر مهم آن در چرخه انرژی هسته ای ، تغییر ماهیت کارخانه الکترود گرافیتی از دولتی به خصوصی با سرمایه گذاری 30 میلیون یورویی (ارزی و ريالی) که انشاالله ظرف سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، مجموعه کارخانجات کاشی، شیشه، نساجی و واحدهای فرآوری صنعتی و کشاورزی متعدد که توسط بخش خصوصی ایجاد گردیده است گفت: همه اینها در جهت شکوفایی اقتصاد شهرستان، استان و کشور نقش بسیار ارزنده ای داشته اند که جای قدردانی از کارآفرینان،کارگران، مهندسان، مدیران، متخصصان و سرمایه گذاران دارد که در شرایط خطیر تحریم، اردکان را تبدیل به کانون جوشان کار و تلاش نموده اند و از مسئولان دولتی و بانک ها که حمایتگران این عرصه کار و تلاش بوده اند نیز سپاسگزارم.

 توجه به عدالت اجتماعی و بازتوزیع درآمدها در سطح جامعه با تصویب قوانین لازم را پیگیری کرده ایم/بودجه شهرداری اردکان نسبت به بیست سال پیش حدود هشتصد برابر شده است/متناسب با رشد بودجه باید خدمات ارزنده تری به مردم ارائه شود

نماینده مردم اردکان در ادامه اظهار داشت: از آنطرف توجه به عدالت اجتماعی و بازتوزیع درآمدها در سطح جامعه با پیگیری و تصویب قوانینی که واحدهای تولیدی را ملزم به پرداخت بخشی از عوارض و حقوق دولتی به شهرداری ها و دهیاری ها می کند و پیگیری تحقق مطالبات مردم و تلاش برای جلوگیری از قطبی شدن جامعه دنبال کردیم که امروز نتیجه این اقدامات و پیگیری ها را در جای جای روستاها و شهرها می توانیم نظاره کنیم.

"تابش" به رشد بسیار مطلوب اعتبارات شهرستان پس از توسعه صنعتی و اقتصادی اردکان پرداخت و اظهار داشت: امسال پیش بینی شده درآمد و بودجه شهرداری اردکان به 80 میلیارد تومان برسد که در مقایسه با بودجه 20 سال پیش شهرداری اردکان هشتصد برابر شده است. البته انتظار دارم مجموعه تلاشگران شورا و شهرداری بیشتر به رفع مشکلات مردم و برآورد درخواست های آنها و خدمت رسانی موثرتر به شهروندان در عرصه های خدماتی و فرهنگی بپردازند و متناسب با این رشد بودجه، کارها و خدمات ارزنده تری به مردم ارائه دهند و با ایجاد برنامه ریزی مدون از برخی نگرانی ها همچون خرد کردن زمین های کشاورزی و تبدیل آن به مسکونی و افزایش قیمت غیرطبیعی زمین و غیره  چاره جویی کنند.

 در چند سال اخیر 85 میلیارد توان از محل عوارض بین شهرها و روستاهای شهرستان توزیع شده است/در چند ماه گذشته بالغ بر 23 میلیارد تومان به شهرستان اختصاص یافته است/ شهرداریها و دهیاریها به فکر ایجاد درآمد پایدار و اجرای پروژه های بزرگ برای مردم باشند

وی ادامه داد: از سال 89 تاکنون مجموعه عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده که بین دهیاری ها و شهرداری های شهرستان در همه شهرها و بخش های عقدا، احمدآباد و ترک آباد، خرانق و روستاهای تابعه توزیع گردیده، بالغ بر 85 میلیارد تومان است که خوشبختانه اغلب کارهای مهم در روستاها انجام شده است. از همه دهیاران و اعضا شوراهای اسلامی روستاها و بخشداران و شهرداران تشکر می کنم و در عین حال از آنها می خواهم تا این اعتبارات کلان را صرف کارهای بزرگی نمایند که ماندگار باشد و اگر روزی به هر علت این عوارض تقلیل یافت ، درآمدهای مستمری داشته باشند که صرف عمران و آبادانی روستاها شود.

نماینده اردکان اضافه نمود: باز از ثمره این واحدهای صنعتی-معدنی امسال از محل تبصره های 55 و 180 قانون بودجه سال 93، جمعا بالغ بر 23 میلیارد تومان اعتبار با هماهنگی استانداری و فرمانداری بین ادارات کل جهت اجراء پروژه های فرهنگی، ورزشی، راهسازی، برقرسانی و آبرسانی و کشاورزی و خدماتی در سطح شهرها و روستاها توزیع شده و تخصیص خواهد یافت که تحول مثبتی را در توسعه شهرستان و رفع برخی مشکلات مردم رقم خواهد زد. جلساتی هم با مدیران کل جهت تخصیص بهینه این اعتبارات و نظارت بر حسن اجرا آنها برگزار کرده ایم و نهایتا انشاالله فرمانداری مراقبت های لازم را بر چگونگی اجرا موثر پروژه ها معمول خواهد داشت.

 به مراکز فرهنگی و علمی اعتبارات مناسبی تخصیص یافته است/ انتظار دارم واحدهای صنعتی و تولیدی به مسائل اجتماعی و نیازهای مردم توجه بیشتری داشته باشند/ زمینه برای ایفای نقش ارزنده تر مدیران و متخصصان شهرستان فراهم آید

 وی همچنین گفت: تاسیس دانشگاه اردکان، دانشکده طب سنتی، توسعه مراکز آموزش عالی خصوصا دایر کردن رشته های کارشناسی ارشد و دکترا، اختصاص بودجه به مصلی ها و مساجد و دانشگاه ها و مراکز فرهنگی،آموزش و پرورش و غیره می تواند با کار موثر و برنامه ریزی مطلوب متولیان فرهنگی ، نتایج مثبتی را که مورد انتظار مردم عزیز هم هست، به بار آورد.

"تابش" با بیان اینکه بعد از مرکز استان بیشترین تعداد بیمه شده اصلی و تبعی به تعداد 78000 نفر (تقریبا تمامی جمعیت شهرستان) را داریم گفت: البته انتظار این است واحدهای صنعتی و تولیدی به مسائل اجتماعی و نیازهای مردم توجه بیشتری بنمایند. در ایجاد مراکز خدماتی، درمانی، پارک ها، خوابگاه ها، دانشگاه ها، خصوصا احداث مجتمع فرهنگی، هنری صنایع اهتمام جدی تری داشته باشند و زمینه را برای ایفای نقش ارزنده تر مدیران و متخصصان شهرستان و استان برای تصدی مسئولیت ها فراهم سازند.

 

به محیط زیست بعنوان یکی از مولفه های توسعه پایدار توجه داشته ایم/ حجم بالای اشتغال و گردش اقتصادی، پیامدهای نامطلوبی هم دارد که باید برای رفع آنها برنامه و چاره جویی داشت

نماینده اردکان حفظ محیط زیست را یکی دیگر از مولفه های توسعه پایدار برشمرد و گفت:در این راستا همواره دقت نظر و البته نگرانی داشته ایم.البته هر توسعه ای تخریب محیط زیست را بدنیال دارد، مهم آن است که با اقدامات جبرانی این تخریب ها ترمیم شود.ما نمی توانیم درجا بزنیم .اردکان 20 سال پیش متکی به کشاورزی با تولید پسته و انارو قالی بافی و کاربافی و تولید حلواارده بود. جمعیت زیادی برای کارگری به یزد و شهرهای اطراف می رفتند.امروز این روند برعکس شده است. چندی پیش یکی از مدیران واحدهای صنعتی به من می گفت که برای جذب 300 نفر نیرو آگهی داده است ولی تنها 3 نفر  از اردکان برای کارگری ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: قطعا این حجم از اشتغال و گردش اقتصادی، پیامدهای نامطلوبی هم دارد که باید برای رفع آنها چاره جویی کرد.تمامی واحدهای صنعتی پرونده زیست محیطی دارند،مواردی را متعهد بوده اند اجرا کنند ،فیلتر نصب کنند، برای مواد اولیه شان انبار بسازند،فاضلاب و پسابشان دفع بهداشتی شود،فضای سبز ایجاد کنند. برخی اقدامات لازم را انجام داده اند و برخی در حال انجام است و اگر استنکاف کنند هم از طریق محیط زیست و هم از طریق نهادهای نظارتی و هم دادستانی به عنوان مدعی العموم باید با آنها برخورد شود.

"محمدرضا تابش" تصریح کرد: آنچه مهم است تضمین سلامت انسانهایی است که باید محور توسعه پایدار باشند و در حفظ سلامت مردم ادارات مربوطه هیچ ملاحظه ای نداشته باشند.باز در زمینه محیط زیست علاوه بر برگزاری جلسات متعدد کاری که می شود انجام داد اجرا ی پروژه فاضلاب شهری که 30 سال به طول می انجامید را با یک کار کارشناسی از طریق وزارت نیرو و پیگیری موثر به واحدهای صنعتی واگذار شد که با تامین منابع چند ده میلیارد تومانی ، اجرای پروژه به سه سال تقلیل یابد و در عوض برای 35 سال آب استحصالی که هدر می رفت به صنایع داده شود.

 

سه چهار واحد بزرگ فولادی را پیگیری و به نتیجه رساندیم ولی تعجبم که چطور در فاصله زمانی کوتاه سال گذشته ، مجوز 26 واحد فولادی صادر شده است

وی با بیان اینکه دشت یزد-اردکان بدلیل تراکم جمعیت و هم تراکم واحدهای صنعتی، ظرفیت پذیرش واحدهای آلوده کننده را ندارد گفت: سه چهار واحد بزرگ فولادی را پیگیری و به نتیجه رساندیم ولی تعجبم که چطور در فاصله زمانی کوتاه سال گذشته ، مجوز 26 واحد فولادی صادر شده ، مجوز تغییر واحدهای کاشی به فولادی می دهند ، یا زمین و آب گرفته اند و معطل گذاشته اند و یا مجوزهای کاغذی را به قیمت های چند صدمیلیون تومانی می فروشند. اینها مواردی است که طی جلسات متعدد مورد پیگیری قرار گرفته و مقرر گردیده استاندار محترم،معاونین و مدیران کل برای رفع این سوء مدیریت ها و سوء رفتارها چاره جویی کنند.

وی عنوان نمود: واحدهای صنعتی متعهد شده بودند جمعا برای جبران تخریبی که به محیط زیست وارد می کنند به میزان 2380 هکتار فضای سبز ایجاد کنند اما متاسفانه تنها 765 هکتار از تعهد خود را انجام داده اند و 1615 هکتار باقیمانده که قرار شده به فوریت پیگیری شود تا به تعهد خود عمل کنند.

 

از سال 1339 اردکان دارای حوزه انتخابیه مستقل بوده است/همه به دنبال ارتقاء جایگاه حوزه انتخابیه شان هستند و اردکان نیز از این قاعده مستثنی نیست

نماینده مردم اردکان همچنین درخصوص وضعیت تغییر در حوزه های انتخابیه استان یزد نیز گفت:  اخیرا طرحی در مجلس مطرح شده که البته یک دفعه دیگر هم مطرح گردیده بود اما در صحن علنی رای نیاورد.

 وی تاکید کرد: به گواهی اسناد و مدارک موجود، از سال 1339 اردکان دارای حوزه انتخابیه مستقل بوده است، اگر بی عدالتی در سایر حوزه ها که برخی در گذر زمان تبدیل به شهرستان شده اند یا از استانهای مجاور به استان یزد ملحق گردیده اند وجود دارد، این بی عدالتی را نباید با تقلیل جایگاه اردکان جبران کرد، همه بدنبال ارتقاء هستند و نه تنزل و اردکان عزیز نیز از این قاعده مستثنی نیست و به عنوان نماینده این مردم شریف موظفم این خواست شهروندان را تعقیب کنم.

 

 با افتخار در خدمت همه مردم استان یزد هستم

"تابش" با بیان اینکه افتخار می کنیم که نماینده همه ملت و همه مردمان خوب استان یزد و اردکانیهای عزیز باشیم گفت: با تمامی وجود و افتخار در خدمت مردمان سایر حوزه های انتخابیه هستم تا با تصمیم عقلانی مسائل و معضلات آنها نیز به نحو مقتضی تقلیل یابد.

 نماینده مردم اردکان در پایان با تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر و تجدید عهد خدمتگزاری خود با مردم و استمداد از انها که کما فی السابق حامی و مددکار وی در ایفای این مسئولیت سنگین باشند ، سخنان خود را با چند دعا به پایان برد؛

پروردگارا، ما را به هدایت قرآن از اخلاق زشت دور بدار و در پناه قرآن، دریچه کفر و نفاق را بر روی ما ببند/پرودگارا ، شفاعت پیامبر و آل پیامبر را نصیب ما بفرما و سیمای ما را به جمال ابرار و صالحین بیارای/پروردگارا بر بلاد اسلامی نعمت و برکت فروبار و مجاهدان راه خدا و مرزداران حریم اسلام و قرآن را نصرت عطا فرما/پروردگارا پدران و مادران ما را با رحمت و مغفرت خویشتن مقرون فرما و فرزندان ما را به زیور تقوا و بصیرت و علم بیارای.


(عکس آرشیوی است)

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا