1) فریب: یعنی نتیجه گیری داستان که مورد انتظار خواننده نباشد و از نظر عقلی یا حسی نیز مورد قبول نیست که این فریب از طریق دادن اطلاعات غلط اتفاق می افتد. در داستان غیرقابل قبول است.
2) شگفت انگیزی: نتیجه گیری داستان که مورد انتظار خواننده نباشد اما از نظر عقلی و حسی مورد قبول است که این تکنیک از طریق دادن اطلاعات درست ولی گمراه کننده اتفاق می افتد. درداستان قوی و مؤثر است.
3) تصادف: نوعی فریب خواننده است که از طریق اطلاعات ناگهانی ولی مورد قبول، اتفاق می افتد. در داستان با شرایطی کاربرد دارد.
4) خواب و رؤیا: ابزاری در دست نویسنده برای رو دست زدن غیر مجاز به خواننده است. در داستان با شرایطی می توان به کار برد.
موارد کاربردی و یا عدم امکان استفاده از عنصر تصادف، خواب و رؤیا در داستان
1) در شروع داستان برای پیچیده تر کردن داستان می توان استفاده نمود
2) نباید برای پایان داستان و گره گشایی استفاده شوند
3) برای فریب یا رو دست زدن به خواننده به کار نروند
4) نقش محوری نداشته باشند
5) برای بسط و گسترش و پیشبرد داستان باشند
6) نزدیک به انتهای داستان نباشند (درمقدمه یا تنه به کار روند)
7) خودشان نامحتمل و غیرممکن نباشند.
> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید
این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
|
|
|
|
|
|
|
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
جمعه 17,ژانویه,2025